Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Brabantia neemt branchegenoot over

Het moederbedrijf van het internationale interieurdesignmerk Brabantia kondigt vandaag de overname van het Spaanse merk Lékué aan. Lékué biedt food enjoyment en ‘on the go’ producten aan. De Nederlandse multinational wil met deze overname de groei versnellen en haar portfolio verder uitbreiden. Daarnaast biedt de overname van Lékué synergievoordelen voor Brabantia op het gebied van sales en logistiek in Zuid-Europa. Het merk Lékué blijft na de overname gehandhaafd. Hierdoor ontstaat er een bedrijf met drie merken die elkaar versterken en aanvullen. Brabantia heeft de ambitie om in de toekomst nog een aantal overnames doen om zo de groei in de komende jaren te versnellen.



Momenteel worden de producten van Lékué in 70 landen verkocht met de focus op Zuid-Europa. Met de slagkracht van Brabantia kan Lékué verder groeien en de marktpositie in Noord-Europa uitbouwen. Brabantia kan door de overname van Lékué ook gebruik gaan maken van de logistieke hub in Zuid-Europa en dit biedt het bedrijf de mogelijkheid om nog sneller te groeien in onder andere Frankrijk en Spanje.

Tijn van Elderen, CEO van Brabantia: 'Ik ben ontzettend blij met deze overname. Het is onze tweede overname en we hebben hiermee drie sterke merken in huis die het leven net even wat mooier, plezieriger en duurzamer maken. Deze overname levert tevens een mooie bijdrage aan onze internationale groeidoelstellingen. Lékué biedt fraaie food enjoyment producten aan die complementair zijn aan het huidige Brabantia assortiment. Wij creëren hiermee een internationaal merkenplatform in het midden- tot hogere segment van interieur en huishoudelijke producten. Het is onze ambitie om dit platform in de toekomst nog verder uit te bouwen.”

Rafael Sebastián, CEO van Lékué: "Ik ben blij en trots dat we vanaf vandaag onderdeel zijn van de Brabantia familie. Brabantia is al ruim 100 jaar sterk in het maken van mooie en kwalitatieve huishoudelijke producten. Sinds onze start in 1980 hebben we het assortiment van Lékué fors uitgebreid en ons merk goed gepositioneerd in Zuid-Europa. Mede door de kennis van Brabantia op het gebied van productie en logistiek en hun sterke relaties met dealers en distributeurs in de branche, kunnen we met nog meer slagkracht gaan opereren in de rest van de wereld. Brabantia heeft een flinke innovatieslag gemaakt op het gebied van design en duurzaamheid. En dat hebben wij ook hoog in het vaandel staan. Onze visies sluiten daarmee goed op elkaar aan en de afspraken zijn goed.”

Over de hoogte van het overnamebedrag doen beide partijen geen uitspraken. Beide bedrijven zullen gebruik gaan maken van elkaars kracht. CEO Rafael Sebastián behoudt de dagelijkse leiding over Lékué. 

Meer informatie:
Brabantia
www.brabantia.com 

Lékué
www.lekue.com 

Publicatiedatum: