Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Patricia de Rooij en Carola Broekhuizen over T&C:

"Olievlek in Nederland begint zich richting de grenzen te verspreiden"

Patricia de Rooij en Carola Broekhuizen van T&C Lifestyle, distribiteur van unieke producten, vertellen dat 2021 een jaar was om nooit meer te vergeten. Ondanks de vele obstakels die zij én hun klanten gaandeweg tegen zijn gekomen, kijkt het ondernemersduo met een positief gevoel terug op het afgelopen jaar.
"We zijn in een scenario terecht gekomen waar nog nooit iemand mee te maken heeft gehad. Daar hadden we geen draaiboek voor", zegt Carola. "We zijn direct gaan anticiperen en hebben bijvoorbeeld een nieuwe B2B-webshop opgezet. Tevens zijn we aan de slag gegaan met dropshipment, om onze klanten bij te staan."


Patricia de Rooij en Carola Broekhuizen van T&C Lifestyle.

Opties verkennen
Voorheen richtte T&C zich uitsluitend op de zakelijke klant, maar de pandemie heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf uit Vleuten nieuwe wegen is ingeslagen. "B2B is een succesformule voor ons geweest, maar we willen het met ons eigenmerk Uneven ook van de andere kant benaderen. Door de consument direct te benaderen via de website en social media", legt Patricia uit.

Ze licht deze aanpak nader toe: "Winkeliers moesten hun zaken sluiten en wanneer zij geen eigen webshop hebben wordt dit een probleem. Vandaar zijn we op zoek gegaan naar alternatieve mogelijkheden. Toch kunnen we niet zonder de retailers, zij zijn de ambassadeurs. De winkeliers kunnen met veel meer passie het verhaal van Uneven doorgeven. Daar kan geen website tegenop."



T&C
Patricia en Carola staan aan het roer bij T&C, maar waarom heet het bedrijf dan geen P&C? Patricia werd al snel Tries, Carola werd Co. En nadat Tries hard moest zuchten, toen ze hoorde dat de lievelingskleur van Co paars is en niet zou matchen met haar kleur, hebben ze hier juist voor gekozen. Zo ontstond T&C.

In totaal is T&C distribiteur en agent van zes merken, die gericht zijn op het hogere segment: Uneven, Uhmm, Lexon, Soxs, Y-ply en Be Cool. In het nieuwe jaar komen daar nog twee nieuwe merken bij: March design en 92nd.
Uneven, het eigen merk van T&C, bevat producten voor in huis, waarbij geen twee items hetzelfde zijn. Handgemaakt en daarom net verschillend van elkaar. De collectie bestaat uit kaarsen, waaronder de Oesterkaarsen, en handgedraaid keramiek uit Portugal. De stevige kaarsen zijn stuk voor stuk aan de hand van dompeltechnieken gemaakt. Met de Oesterkaarsen van Hollandse bodem verpakt T&C duurzaamheid in een schelp.



Divers aanbod
Naast de Nederlandse winkels liggen de merken van T&C momenteel ook in Duitse, Belgische en Franse zaken. "De olievlek in Nederland, begint zich steeds meer te verspreiden richting de grenzen", zegt Carola. "Ons assortiment is enorm divers, waardoor de verkooppunten ook zeer verschillend zijn. Dat gaat van winkel op het gebied van wonen, lifestyle en keukens, tot cadeauwinkels, conceptstores en boekhandels."



Duurzaamheid en kwaliteit
Ondanks de diversiteit binnen de producten van T&C zijn er een aantal pijlers die centraal staan. "Wij moeten zelf blij worden van een product, want wij zijn degene die het doorverkopen. Van begin af aan hebben we tegen elkaar gezegd dat wij een glimlach op ons gezicht moeten krijgen van een product. Dan is het goed", aldus Patricia.

Haar compagnon geeft nog een belangrijke factor aan: "Duurzaamheid, in de breedste zin van het woord, is de rode draad door onze collecties. Een product hoeft niet perse heel groen te zijn. Het gaat meer om de levensduur van een product. Onze oesterkaarsen zijn bijvoorbeeld van natuurlijke materialen gemaakt en kunnen bijgevuld worden. Ook het Deense merk Uhmm box sluit hier naadloos bij aan. Deze uitvouwbare lunchbakjes kunnen hergebruikt worden."



Diep respect
Patricia en Carola kunnen met een goed gevoel terugkijken op een onvergetelijk jaar. "Naast het feit dat we de omzet en afname hebben zien groeien, zijn we blij dat ook veel retailers positief blijven. We proberen steeds met hen mee te denken, zodat we samen door deze lastige periodes komen."

Juist voor deze winkeliers hebben de twee dames ontzettend veel respect voor. "Ondanks dat zij harde klappen te voorduren hebben gekregen blijven ze maar doorgaan. De creativiteit en flexibiliteit die er onder hen ontstaat is bewonderingswaardig. Daar worden wij ook enthousiast van."

Meer informatie:
T&C Lifestyle
Zilverschoonlaan 14
3452 AB Vleuten
Carola Broekhuizen +31(0) 626786412
Patricia de Rooij +31(0) 633842755
info@TenCLifestyle.nl
www.tenclifestyle.nl