Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Black Friday toch populairder bij Nederlander

Uit basis van data van Klarna blijkt dat de verkopen op Black Friday met 23% hoger zijn uitgevallen. Opvallend, gezien de grote scepsis van de Nederlander en de marketeer voor de koopjesdag. Dat meldt MarketingTribune.
Eerder meldde het nieuwsplatform al dat Black Friday wel bekender werd, maar 45% van de Nederlanders het toch wil boycotten. Ook een onderzoek van Manhattan Associates gaf aan dat Nederlanders niet op de Amerikaanse traditie zaten te wachten.


Foto ter illustratie: Kovac Mario | Dreamstime

En hoewel de marketeer er ook niet op zat te wachten, plande toch tweederde van de marketeers een actie in. Met effect blijkt nu dus. Uit onderzoek van Klarna blijkt dus dat de verkopen op de dag zelf 23% hoger waren dan een jaar geleden. De verkopen namen van maandag tot en met donderdag met 48% toe. Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders vooral online hun Black Friday aankopen doen en daarbij heel gericht te werk gaan: 54% van de Nederlandse online shoppers weet precies wat hij tijdens Black Friday wil kopen.

Bron: MarketingTribune


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven