Thijs Goos en Ayla van Olphen bouwen met HomeDeco aan een gesloten marktplaats voor meubels en woonaccessoires. Daarbij zetten ze in op een combinatie van inspiratie, advies en shoppen. Met deze marktplaats zijn ze genomineerd door MT/Sprout voor de Challenger50.
Thijs Goos en Ayla van Olphen van HomeDeco.
HomeDeco is niet het zoveelste online woonwarenhuis, het brengt consument en verkopers samen op één marketingplatform. En daarbij gebruikt het veel content, die moet inspireren en tot aankopen verleiden. Het platform faciliteert bijvoorbeeld in het maken van een mood board voor je nieuwe woon- of slaapkamer en helpt consumenten ideeën op te doen en verzamelt tips en trends.
Het concept van Goos en Van Olphen viel niet alleen op bij de challengeredactie van MT/Sprout. Ook Nederlandse retailmastodonten als Roland Kahn (CoolCat, America Today) en Ronald van Zetten (voormalig ceo HEMA). De twee lijfden vlak voor sluiting van de Challenger50-lijst van 2021 HomeDeco in. Het is een mooie aanvulling op V&D, het warenhuis waarvan ze in 2016 de merkrechten verwierven en dat ze nu online voortzetten.
In 2020 realiseerde het concept 5,5 miljoen euro omzet. Voor dit jaar wordt verwacht de grens van 7 miljoen euro te doorbreken. Ondertussen is zo’n zeven miljoen euro geïnvesteerd. Voor hoeveel de twee ondernemers hun HomeDeco hebben is onbekend. De nieuwe eigenaren deelden in ieder geval de verwachting de tent snel winstgevend te hebben.
Bron: MT/Sprout