Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

‘Consument slecht op de hoogte van rechten bij online shoppen’

Een groot deel van de consumenten is slecht op de hoogte van de rechten die zij hebben wanneer zij een product of dienst online hebben aangeschaft. Dat blijkt uit onderzoek van verzekeraar ARAG. 


Foto ter illustratie: Ammentorp | Dreamstime

De Nederlandse wet stelt dat indien een product binnen zes maanden na aankoop defect blijkt te zijn, het vermoeden is dat het product al bij aankoop gebrekkig was. Een kwart van de Nederlanders is onbekend met deze wet, stelt ARAG. “Dit percentage lijkt misschien mee te vallen, toch gaat dit om miljoenen gevallen waarbij consumenten met een defect of beschadigd product zitten”, aldus Hanneke Rommelaar, jurist gespecialiseerd in consumentenrecht bij ARAG.

Bron: ARAG

Publicatiedatum: