Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederlanders kiezen vaker voor afhaalpunt

Waar laten Nederlanders hun online aankopen het liefst bezorgen en houden zij hierbij rekening met het milieu? Ruim 80% van de mensen laat aankopen meestal thuis bezorgen omdat het niks extra’s kost en zij zich dan niet hoeven te verplaatsen. Toch kiest 59% ook regelmatig voor een afhaalpunt. Dat meldt mediabedrijf MarketingTribune.


Foto ter illustratie: Puhhha | Dreamstime

De Europese pakketservice Mondial Relay, met zo’n 1.000 afhaalpunten sinds dit jaar ook actief op de Nederlandse markt, stelde deze vraag in samenwerking met onderzoeksbureau Ipsos aan 1.000 consumenten om een beter beeld te krijgen van de markt.

Hoewel de meerderheid haar pakketten thuis laat bezorgen, kiezen steeds meer mensen voor een afhaalpunt. Zo’n 43% beschouwt een afhaalpunt als de meest milieuvriendelijke aflevermethode. Voor 22% is de mogelijkheid om te kiezen voor een afhaalpunt van invloed op de aankoopbeslissing.

Uit het onderzoek blijkt dat Nederlanders graag online shoppen: maar liefst 45% koopt zowel online als in de winkel en bijna 20% koopt vrijwel alles online. Kleding, huishoudelijke apparatuur en IT producten zijn het meest populair. Bijna 90% van de respondenten doet regelmatig aankopen via grotere spelers zoals Bol.com, Coolblue.nl en Marktplaats.

Bron: MarketingTribune 

Publicatiedatum: