Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Groothandel I-Catchers voegt 80 nieuwe eyecatchers toe:

Bart Bockweg: "Combinatie van drie factoren zorgt ervoor dat we uniek zijn"

I-Catchers, dat bekend staat om haar meubelen, heeft besloten om het assortiment uit te breiden en te verrassen met een volledige tapijtencollectie, welke de winkelier compleet ontzorgd. De groothandel was er al enkele maanden mee bezig, maar nu de temperaturen weer dalen en de winter voor de deur staat, zet de onderneming vol in op haar nieuwe eyecatchers.

"We hebben vele soorten tapijten, in verschillende materialen, kleuren en maten. Het zijn 100% wollen, viscose, jute en polyester tapijten. In totaal bieden we ruim 80 variaties aan. Een mooie complete collectie dus", vertelt eigenaar Bart Bockweg.


Bart Bockweg, eigenaar van I-Catchers, tijdens Meubelhart Beusichem. 

In eerste instantie lijkt het niet voor de hand liggend dat I-Catchers deze weg in slaat. Toch zit er een logische gedachte achter, maakt Bart duidelijk. "Er zijn niet zoveel meubelbedrijven die ook karpetten verkopen. Maar wij vinden dat deze mooie karpetten de verkoop en aankleding van onze meubelen ondersteunen. We hebben veel connecties in India, doordat mijn compagnon en mede-eigenaar van het bedrijf, hier woont. Hierdoor kennen we de lokale markt erg goed en weten we wat er te verkrijgen is."



Antisliptapijt 

"Om ons te onderscheiden van de rest, willen we de winkelier compleet ontzorgen. Zo leveren wij standaard bij ieder karpet een antisliptapijt van hoge kwaliteit. Aangezien we in Nederland bijna allemaal harde vloeren hebben, is een antislipmat ook vrijwel altijd nodig."

Bart licht dit aan de hand van een voorbeeld toe: "We willen er 100 procent zeker van zijn dat zowel de winkelier als de consument heel tevreden is met het door ons geleverde product. Niet alle winkeliers hebben ervaring met karpetten, maar zien dit wel als een leuke extra omzet welke het advies aan de consument compleet kan maken. Gevolg zou dan kunnen zijn dat een mooi tapijt wordt verkocht, wat gaat schuiven, waardoor de consument achteraf niet geheel tevreden is. Dit willen we koste wat het kost voorkomen." 



Protexx karpet
Daarnaast ontvangen klanten standaard vijf jaar vlekkenservice, door een samenwerking met de firma Oranje Furniture Service Concepts. "Bij ieder karpet leveren wij standaard een spuitbus Protexx Carpet. Wanneer men onze karpetten na ontvangst met Protexx Carpet behandeld en er binnen vijf jaar een vlek in het product komt welke de klant er zelf niet uit krijgt, dan zal Oranje in eerste instantie advies geven en zo nodig deze vlek op locatie verwijderen", zegt Bart.



Normaal gesproken verkoopt een winkelier de dienst van Protexx extra aan een consument. Volgens Bart heeft dit verschillende nadelen. "Hierdoor gaan mensen aanvullende marges rekenen over deze dienst, waardoor dit kostenverhogend is. Bij ons zit dit al in de prijs. Zelf pakken wij hier ook geen enkele marge op. Wij rekenen niks voor de dienst. Hierdoor zijn de tapijten qua prijs concurrerend en is zowel de winkelier als de consument geheel ontzorgd. Tevreden klanten daar doen we alles voor!"



Gratis Geleverd, geen franco huis bedrag
Ten slotte is er nog een groot voordeel dat I-Catchers te bieden heeft, om winkeleigenaren te ontlasten. "Bij onze meubelen rekenen we met een franco huis-bedrag om onze producten naar de winkelier te brengen", zegt Bart. "De tapijten daarentegen vallen hier buiten, we versturen deze per koerier. De winkelier hoeft dus geen grote bestelling te doen om het tapijt geleverd te krijgen. Ze kunnen letterlijk 1 tapijt bestellen, transportkosten rekenen we niet."

Dit zorgt voor nieuwe mogelijkheden. "Je kunt een tapijt voor hetzelfde geld zowel naar een winkel versturen of rechtstreeks naar de eindgebruiker. Als we het product op voorraad hebben is het binnen zeven dagen bij de consument. Door middel van deze dropshipment-methode hoeft de winkelier geen eigen voorraad te houden, wordt er snel geleverd en kan men de transactie direct in de winkel laten plaatsvinden. Omdat we op deze manier het proces efficiĆ«nter maken, scheelt het tijd en dus geld."

Bart sluit af: "Door de combinatie van deze drie factoren zorgen we ervoor dat we uniek zijn. Zowel de winkelier als de consument worden compleet ontzorgd. Tot nu toe zijn de winkeliers, die onze tapijten hebben gekocht lyrisch over de service die wij aanbieden."



Meer informatie:
I-Catchers
Haagse Uitweg 1a
4197RC Buurmalsen
020 261 00 06
[email protected]
www.i-catchers.eu