Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Speciaal voor handelsinkopers van overzee'

Christmasworld en Ambiente kiezen voor levendige digitale uitwisseling

In 2022 worden Christmasworld, Paperworld, Creativeworld en Ambiente digitaal aangevuld - met extra digitale aanbiedingen en netwerkvormen. Bezoekers kunnen er live bij zijn, maar ook online netwerken en de hoogtepunten van de beurs volgen in content streamings. Voor internationale handelaars die door de reisbeperkingen niet naar Frankfurt kunnen komen, maakt deze 'digitale additie'-dienst het mogelijk om efficiënt te netwerken met exposanten ter plaatse in Frankfurt.

Christmasworld, Paperworld, Creativeworld en Ambiente 2022 zijn
vooral een plaats voor persoonlijke ontmoetingen. Om de industrie en handel online gericht bij elkaar te brengen, los van internationale reisbeperkingen, worden de fysieke evenementen digitaal aangevuld. Dit nieuwe aanbod vergroot het internationale bereik voor exposerende bedrijven en bevordert bovendien nieuwe contacten, netwerkmogelijkheden en kennisoverdracht via content streaming. "De toekomst is een efficiënte mix van live en digitaal, dat heeft de pandemische periode ons duidelijk laten zien. De persoonlijke ontmoeting op onze beurzen blijft echter onvervangbaar. Parallel daaraan breiden we daarom ons extra digitale aanbod consequent uit en creëren zo toegevoegde waarde voor onze klanten", aldus Philipp Ferger, Vice President Consumer Goods Fairs, Messe Frankfurt. Het digitale aanbod blijft exclusief voor exposerende bedrijven, die gebruik kunnen maken van uitgebreide mogelijkheden voor bedrijfspresentatie. Bezoekers kunnen ter plaatse, hybride of puur digitaal deelnemen.

"Op digitaal niveau breiden we de beurs uit en intensiveren we het
netwerken. Zo leggen we de basis voor een levendige digitale uitwisseling, speciaal voor onze handelsinkopers van overzee, en transporteren ook onze beurshighlights uit het voorprogramma via livestreams", voegt Ferger toe. Geselecteerde lezingen, workshops en discussiepanels worden live gestreamd en digitaal te beleven. De video's worden achteraf beschikbaar op het kennisplatform van Conzoom Solutions. Op is het tegelijkertijd mogelijk om direct online te bestellen bij meer dan 400 merken op elk gewenst moment via Nextrade.

Digitale aanvullingen bevorderen nieuwe contacten en maken gerichte klantenbenadering mogelijk
Voor het netwerken tussen exposanten en internationale vakinkopers,
zijn op het digitale eventplatform verschillende interactiemogelijkheden beschikbaar - bijvoorbeeld bijvoorbeeld in real time via chats of 1-op-1 videogesprekken. Nieuw en inbegrepen
Seite 2 hier is de lead management tool: Tijdens het evenement ontvangen exposanten een dagelijks overzicht van de bezoekers op hun digitale profiel, dat ze al een week voor het live-event op het online platform kunnen invoeren. De digitaal opvraagbare bezoekersprofielen maken op hun beurt een snelle, gerichte klantenbenadering. Daarnaast hebben exposanten de mogelijkheid om hun content via verschillende kanalen en advertentieformaten te presenteren.

Exposanten bereiken een groter bereik door het extra digitale aanbod - enerzijds door de digitale zichtbaarheid van alle exposanteninformatie, of het nu gaat om producten, video's of teksten, en anderzijds door de koppeling en koppeling met Nextrade en Conzoom Solutions. Sinds 2019 hebben deze online platforms de consumentengoederenindustrie voorzien van industrie-relevante content 365 dagen per jaar en bieden ze digitaal order- en data beheer. Dit betekent dat fabrikanten en retailers kunnen doorgaan om hun internationale bereik na het evenement uit te breiden, op de hoogte te blijven van de nieuwste industriële onderwerpen en profiteren van de netwerkfuncties aangeboden. De directe bestelfunctie via Nextrade wordt nog aantrekkelijker en interactiever. Dit komt omdat de uitbreiding van de showrooms in 3D zorgt voor meer ervaringsgericht winkelen. Dankzij de digitale walk-through kunnen shoppers hun bestemming intuïtief en met slechts een paar muisklikken.

De digitale platformen zijn open vanaf één week voor en twee weken na de beursperiode
Directe uitwisseling tussen deelnemers via chat of video is al mogelijk één week voor de evenementen. Exposanten kunnen zich vertrouwd maken met het platform twee weken voor elk evenement. Het gezamenlijke digitale platform voor Christmasworld, Paperworld en Creativeworld zal live gaan op 21 januari 2022. Het zal het mogelijk maken om tot 15 februari 2022 uitgebreid digitaal te netwerken op de beurs.

Op 4 februari 2022 wordt het digitale platform voor Ambiente geïntroduceerd en zal tot 1 maart beschikbaar zijn. Geïnteresseerden kunnen zich vanaf begin november 2021 inschrijven via de ticketshop.

De internationale beurzen voor consumentengoederen Christmasworld, Paperworld, Creativeworld en Ambiente zullen in 2022 weer als vanouds worden gehouden:
Christmasworld: 28 januari tot 1 februari 2022
Paperworld en Creativeworld: 29 januari tot en met 1 februari 2022
Ambiente: 11 tot 15 februari 2022

Meer informatie:
Messe Frankfurt
www.messefrankfurt.com

Publicatiedatum: