Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Natuzzi versnelt uitbreiding productiefaciliteiten

De Raad van Bestuur van de Italiaanse meubelfabrikant Natuzzi heeft haar financiële resultaten gepresenteerd en de doelstellingen voor het komende jaar bekend gemaakt. Antonio Achille, de nieuwe CEO: “Ik ben verheugd te zien dat ons bedrijf voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een aanzienlijke groei laat zien en het beste semester, in termen van bedrijfswinst, in de afgelopen 15 jaar.''

''Ik ben ook bijzonder verheugd om een ​​verbetering te zien in "de kwaliteit" van onze verkoop: de groei komt voornamelijk van onze merkactiviteiten, die nu 87% van onze totale omzet uitmaken, vergeleken met 78% in het eerste semester van 2019. De kracht van onze merken in combinatie met een toenemende discipline op het gebied van productaanbod en de voortdurende inspanningen om een ​​meer klantgerichte organisatie te worden, hebben ons in staat gesteld de groei van onze merken te versnellen. Wij geloven dat onze dual-brand-strategie vruchten afwerpt. "Natuzzi Italia", onze ambassadeur van "made in Italy", richt zich op de wereldwijde luxe klant, terwijl "Natuzzi Editions", volledig ontworpen in Italië, een opwindende collectie biedt met een meer betaalbare prijs, waarbij het winkelassortiment wordt afgestemd op de behoeften van individuele markten. We realiseren een solide groei voor beide merken in alle belangrijke geografische gebieden.''

Daarnaast benoemt hij ook de uitdagingen die er nog steeds liggen door de vertraagde toeleveringen van materialen.

Mexico
''Ons operationele team werkt er hard aan om aan de groeiende vraag te voldoen en de uitdagingen te overwinnen waarmee onze productie en wereldwijde toeleveringsketen worden geëxperimenteerd. Nu de vraagversnelling de productieversnelling overtreft, implementeert ons team een ​​aantal initiatieven om de wekelijkse productie te verhogen en de productiecapaciteit te verbeteren, zoals het uitbreiden van onze toeleveringsbasis in Italië, het assembleren van vier nieuwe productielijnen in Roemenië en het inschakelen van extra outsourcers in Europa. We versnellen ook de uitbreiding van onze productiefaciliteiten in Mexico, een initiatief waarvan we verwachten dat het een doorbraak zal zijn in ons vermogen om onze Natuzzi Edition-activiteiten in Noord- en Midden-Amerika tijdig en kosteneffectief van dienst te zijn. ''

''Op de lange termijn geloof ik dat onze wereldwijde toeleveringsketen, met een combinatie van in-house productie en outsourcing, een concurrentievoordeel zal zijn ten opzichte van andere bedrijven die hun productie volledig uitbesteden en vaak slechts op één markt vertrouwen voor hun productie. Als je de productie, en voor een groot deel het ontwerp van je collecties, volledig uitbesteedt, zoals andere bedrijven doen, zul je nooit de luxe merkervaring kunnen bieden die we nastreven met Natuzzi's Brands, vooral met Natuzzi Italia. Geen enkel luxemerk, dat ken ik, vertrouwt 100% op outsourcing: op de lange termijn zal uw klant het niet accepteren.''

Lees hier het complete verslag


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven