Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Joost van der Goot van Volero over opening fysieke showroom:

"We willen niet gezien worden als een stoffig tapijthuis"

"In vijf jaar tijd zijn we de grootste vloerkledenspecialiste van Nederland in deze niche geworden", vertelt mede-eigenaar Joost van der Goot van vloerkledenwinkel Volero. De winkel is vooralsnog grotendeels naast de winkel in Lekkerkerk online, maar als alles volgens planning verloopt opent het bedrijf medio oktober een fysieke showroom in Amsterdam. "We merken dat hier steeds meer vraag naar is."


Joost van der Goot, eigenaar van Volero.

Zes keer groter

De winkel in de Nederlandse hoofdstad is volgens Joost een logische stap. "Vorig jaar hebben we een winkel geopend in Lekkerkerk, kleinschalig maar wel passend bij ons. Dit was een test die zeer goed werd ontvangen. Klanten stonden massaal in de rij te wachten om naar binnen te gaan. Dit was voor ons het startschot om ook in Amsterdam een winkel te openen."
De winkel in regio Rotterdam telt zo'n 200 vierkante meter maar de tweede showroom van het bedrijf wordt bijna zes keer groter. "Als we het doen, doen we het goed", gaat hij enthousiast verder. "We willen niet worden gezien als stoffig tapijthuis. Het wordt een verlengde van onze moderne webshop."

Met de collectie richt het bedrijf zich op het laag- en middensegment. De showroom daarnaast gaat zich richten op een stapje hoger. "Mensen die een kostbaarder kleed aanschaffen willen deze vaak toch voelen. Online gaat dit nou eenmaal wat lastiger." Toch voorziet hij geen problemen om het hogere segment ook online te verkopen. "We zijn een echte vloerkledenwinkel en mensen hebben het vertrouwen in ons, een van de belangrijkere dingen." 

Toen Joost vijf jaar geleden begon was er nog geen vloerkleed te bekennen. "Eerst heb ik naar de verkoop van verf gekeken en daarna werd het behang. Dit ging naar mijn idee te langzaam en ben daarom naast mijn huidige aanbod kleden, meubels en decoratie gaan verkopen. Toen kwam mijn compagnon Erwin Boers erbij. We zagen dat de vloerkleden goed liepen en zo is de naam veranderd van Woonwinkelier naar Volero." 



Over de grens
Dat de vraag naar vloerkleden groot is kan Van der Goot beamen. "We verkopen maandelijks duizenden vloerkleden in Nederland en dit aantal blijft groeien. We zijn hiermee de grootste online aanbieder van vloerkleden en willen daarom met onze offline shop ook onze naam fysiek beter vertegenwoordigen." 

Na de eerste winkel in regio Rotterdam en een tweede in Amsterdam komt er nog een derde in Zuid-Nederland en een volgende in Noord-België. "Zo zijn we in geheel Nederland vertegenwoordigd. Dan wordt het tijd om over de grens te kijken", vindt Joost die vooruit blikt op de toekomst van Volero. De ambities van het Goudse bedrijf zijn uitdagend. "We willen de grootste van Europa worden. We hebben hiervoor alles in huis en gaan er dan ook zeker voor."

Meer informatie:
Volero
www.volero.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven