Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Commercieel directeur Pieter-Jan Dendooven van Lamett:

"We steken het niet onder stoelen of banken dat onze ambitie hoog ligt"

Bij vloerenproducent Lamett ligt de klemtoon op het verder ontwikkelen en commercialiseren van hedendaagse collecties die door een brede waaier van consumenten wordt aangeschaft. Dit is dan ook terug te zien in de collecties van het bedrijf en hun nieuwe merk Parquetvinyl. Commercieel directeur Pieter-Jan Dendooven vertelt samen met Nele van Cauwenberghe, hoofd van marketing, over het bedrijf en nieuwe merk.



Parquetvinyl

"In 2017 brachten we Parquetvinyl op de markt. Hiermee waren we de initiator wat betreft rigide SPC-vloeren." Parquetvinyl is een geëxtrudeerde kunststof vloerbedekking die 100% waterbestendig is én bijgevolg in elke leefruimte van de woning kan worden geplaatst. "Dankzij het makkelijke kliksysteem en de geïntegreerde ondervloer is installatie een fluitje van een cent. Je kan Parquetvinyl bovenop de meeste bestaande vloeren installeren wat het een erg aantrekkelijk product maakt voor renovaties. Een brede waaier van collecties zorgt ervoor dat we voor vele stijlen en smaken een oplossing kunnen bieden: zowel rustieke als strakke vloeren, maar ook trendy visgraatvloeren of tegels in verschillende formaten. We combineren de schoonheid van parket of een tegel met het gebruiksgemak van vinyl."

Dankzij een doorgedreven product-  & designontwikkeling probeert het bedrijf de hedendaagse woon -en interieurtrends op de voet te volgen. Zeker bij Parquetvinyl speelt deze aanpak een rol. "Naar aanleiding van onze recente assortimentsuitbreiding eerder dit jaar werd bijvoorbeeld hard gewerkt op producten met een uiterst lage glansgraad, amper 2-4%. Hierdoor is het steeds moeilijker om Parquetvinyl te onderscheiden van een ‘echte’ eiken parketvloer." Ook voor volgend jaar staan er een aantal innovatieve productontwikkelingen op programma. "Het is nu nog te vroeg om hierover uit te wijden", geeft het duo aan.

Europa
Sinds 2007 produceert en verdeelt het bedrijf parketvloeren. De producten worden vanuit de fabriek in Deerlijk gedistribueerd naar klanten in heel Europa. "We zijn overigens de grootste producent van massief parket in Europa. Met meer dan 300 medewerkers en een jaaromzet van €75 miljoen zijn we een gevestigde waarde op de Europese markt van de vloerbekleding."

"Het voorbije halfjaar hebben we met Lamett en Parquetvinyl grote stappen gezet en hopen in dit elan verder te groeien. We steken het niet onder stoelen of banken dat onze ambitie hoog ligt. Door nieuwe medewerkers aan te trekken en elkaar scherp te houden willen we op alle niveaus groeien. Innovatie zit in ons DNA en alle medewerkers hebben een sterke drive om het telkens beter te doen. Beat yesterday! Het enige dat hetzelfde mag blijven is onze team spirit en ons service level."

Meer informatie:
Lamett Europe
info@lamett.eu 
www.lamett.eu