'Dille & Kamille probeert met man en macht kerstbestellingen in de schappen te krijgen'

Dat de prijzen van containervervoer door het dak gaan, mag geen verrassing heten. Toch doen bedrijven er alles aan om hun producten op tijd binnen te krijgen. Zo ook Harald Reusink, manager bij Dille & Kamille. Met man en macht probeert de organisatie uit Waddinxveen haar kerstbestellingen in de schappen te krijgen. Dat vertelt hij in een interview met de Volkskrant.

Bij Dille & Kamille zorgt de kerstperiode ieder jaar voor een aanzienlijk deel van de omzet, wat daarom ook de nodige drukte met zich meebrengt. De pandemie heeft ervoor gezorgd dat de klus nog gecompliceerder is geworden. Reusink geeft aan dat hij dit nog nooit mee heeft gemaakt.



Ontwerpers
De lange en dure levertijden zorgen niet alleen voor logistieke problemen. Ook de ontwerpafdeling moet zich aanpassen. Dille & Kamille, dat alleen zelfontworpen producten verkoopt, begint normaliter rond februari met het tekenen van producten. Dit jaar werd er besloten om dit proces eerder te starten. Zo werden de designers al in december 2020 in stelling gezet.

Shanghai
Begin dit jaar plaatste Dille & Kamille een bestelling van 2412 kandelaars bij een fabrikant in Shanghai. Door coronacrisis traden er vertragingen op. Vorige maand was deze order pas klaar voor verscheping. Reusink vertelt dat het toen pas echt spannend werd. Er zijn namelijk maar een bepaald aantal schepen en containers.

Lees hier het hele interview.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Instagram Facebook Rss Twitter LinkedIn

© Wonen360.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven