Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Designer Verboom ontleedt en verbreedt vinyl van IVC in 'uniek experiment' Wonder-festival

IVC Commercial laat voor het Wonder-festival in Kortrijk twee jonge, veelbelovende ontwerpers onder de hoede van Designer van het jaar 2020 Sep Verboom los op hun product – vinyl vloerbekleding en tapijttegels. Onder de projectnaam Hack The Material worden de designers uitgedaagd om de ontwerpmogelijkheden met vinyl en tapijt te onderzoeken om er nadien een designvoorwerp mee te creëren. De rode draad in het verhaal: duurzaamheid en wellbeing, de merkpositionering van IVC Commercial. Wat het ontwerp wordt, is nog een raadsel, maar het belooft een knap staaltje design te worden waar een nog sterker verhaal achter schuilt.

IVC Commercial zet als producent van vinyltegels, vinyl op rol en tapijttegels Sep Verboom en young potentials Isabeau Goddé en Amber Dewaele aan het werk om hun product volledig te ontleden en er iets helemaal anders en vernieuwend van te maken. Onder de projectnaam Hack the Material steekt het trio momenteel de koppen bij elkaar, om vanaf 14 oktober de installatie tentoon te stellen op het Wonder-festival in Kortrijk.

IVC Commercial wil zich met dit experiment linken met jong, creatief talent, want het bedrijf focust zelf ook op design en creativiteit. De designers krijgen doelbewust carte blanche om hen zo alle artistieke vrijheid te geven.



Le fil rouge
Maar ook al mogen ze hun creativiteit de vrije loop laten gaan, het is wel belangrijk dat de values van IVC Commercial herkenbaar blijven, zowel in het proces als in het eindproduct. Het merk spitst zich namelijk toe op duurzaamheid, een gesloten kringloop, zero-impact en user-centered oplossingen. Zo combineert de volledige IVC Group een duurzame aanpak met geavanceerde productinnovatie waarmee het het voortouw neemt op het gebied van milieuvriendelijke vloeren.

Wellbeing
Als onderdeel van het duurzaamheidsverhaal, schuift IVC Commercial ook wellbeing naar voren. Het is immers hun ambitie dat alle interieuroplossingen bijdragen aan het welzijn en de mentale gezondheid van diegene die erin werken en leven. Wellbeing speelt een sleutelrol in de merkpositionering en productontwikkeling van IVC Commercial.

In samenwerking met de Londense interieurontwerpster Elina Grigoriou benoemde IVC Commercial eerder al wat de invloed van vloerbekleding is op iemands gemoed. Elina mag zichzelf expert noemen, want ze specialiseerde zich in wellbeing in interieur en bracht over deze topic het boek “Wellbeing in interiors – philosophy, design & value in practice” uit. Voor IVC Commercial onderzocht ze de impact van vloerbekleding op het welzijn van het individu in een privé- en werkomgeving.



Meer informatie:
IVC Flooring Development Centre
Textielstraat 24
8790 Waregem
projectsnl@ivc-commercial.com
www.ivc-commercial.com

Publicatiedatum: