De branche staat te popelen om deel te namen aan een internationale beurs. Dat stelt Messe Frankfurt. Opnieuw benadrukt de organisatie de wens van deelnemers en bezoekers om elkaar weer fysiek te treffen. De trendpresentatie van Heimtextil is een magneet voor bezoekers, waaronder ook de Future Materials Library valt met vernieuwende materialen voor textiel. Uit een peiling die in juni 2021 werd gehouden, gaf maar liefst 93 procent van de respondenten aan geïnteresseerd te zijn of van plan te zijn om voor Heimtextil 2022 naar Frankfurt af te reizen.
“Onze bezoekerspoll toont aan dat ongeveer de helft van de respondenten de fysieke evenementen tijdens de beurs interessant vindt”, aldus Olaf Schmidt, Vice President Textiles & Textile Technologies van Messe Frankfurt.
Een van de resultaten uit de poll is dat met name bezoekers van buiten Europa veel waarde hechten aan een digitaal beursplatform. Daarom komt het Trend Book nu voor het eerst ook uit in een digitale vorm. Daarnaast is nu ook de Future Materials Library gedigitaliseerd. “Met videos on demand en podcasts maken we de beurs ook aantrekkelijk voor mensen die niet kunnen komen en houden we de aandacht ook na de beurs vast”, zo zegt Olaf Schmidt.
De Heimtextil Trends vormen het hart van de beurs en bezoekers kunnen in een vooruitstrevende presentatie zien hoe de pandemie ons leven heeft veranderd en hoe dit van invloed is op het inrichten van woningen. De Heimtextil Trends voor 2022/23 hebben als titel Next Horizons en zijn in kaart gebracht door Anja Bisgaard Gaede en haar team van het Deense trendbureau SPOTT Trends & Business.
Bron: Messe Frankfurt