Calligaris Group kondigt de overname aan van Fatboy, het lifestyle merk uit Den Bosch. Fatboy is het eerste niet-Italiaanse bedrijf dat toetreedt tot de Calligaris Group en voegt zich bij de merken Calligaris, Connubia, Ditre Italia en Luceplan. Er zijn nog geen concrete bedragen bevestigd, maar naar schatting van een Italiaanse krant is er rond de €120 miljoen neergelegd.
Designmeubelmaker Calligaris geeft aan dat zij streven naar meer bekendheid in de outdoorsector, het hoofdsegment van het Nederlandse bedrijf, terwijl Fatboy haar wereldwijde aanwezigheid wil uitbreiden.
Petra Vos, CEO van Fatboy: "We hebben de afgelopen vier en een half jaar geweldig werk geleverd. We hebben de omzet en winst kunnen verhogen, het merk Fatboy kunnen laten groeien en tegelijkertijd onze organisatie en manier van werken kunnen versterken", zegt Petra Vos, CEO van Fatboy.
Ook Stefano Rosa Uliana, CEO van Calligaris Group, vertelt wat over de samenwerking: "We zijn verheugd om te kunnen werken met het Fatboy-team dat hun diepgaande kennis van de digitale wereld en een bewezen ervaring in de outdoorsector zal brengen. We zijn vereerd om zo'n iconisch designmerk te verwelkomen in de Calligaris Group-familie. Onmiddellijk waren we in harmonie met Fatboy, we hebben veel dingen gemeen."
Meer informatie:
Fatboy
Het Zuiderkruis 3
5215 MV 's-Hertogenbosch
073 615 4200
www.fatboy.com
Calligaris
www.calligaris.com