Enkele maanden geleden bracht Bol.com naar buiten dat zij 750 duizend euro over had gemaakt naar oplichters, die zich voordeden als medewerkers van Brabantia. Vandaag laat een woordvoerster van Bol.com aan RetailTrends weten dat het verkoopkoopplatform alsnog het gehele bedrag overmaakt naar Brabantia zelf.
Bol.com gaf in mei aan dat Brabantia haar beveiliging niet op orde had, waardoor de e-mail gehackt kon worden. Hierdoor was het voor de fraudeurs mogelijk om 'Bol.com op het verkeerde been te zetten'. Het verkoopplatform gaf aan zich te beraden op een hoger beroep, maar heeft nu toch besloten om zich neer te leggen bij het vonnis. "Daarmee is de zaak voor ons afgerond", zegt de woordvoerster.
Eind 2019 ging het bij Bol.com fout, toen zij een e-mail binnenkreeg van oplichters. De fout had echter voorkomen kunnen worden, achteraf was het namelijk duidelijk dat er iets niet helemaal klopte. Ondanks dat de mail verstuurd was vanuit het account van een medewerker van de boekhoudafdeling van het Brabantse bedrijf, was de brief opgesteld in gebrekkig Nederlands.
Lees hier het gehele artikel.