Omzetboost voor Home & Living: +118%

Met een lockdown en beperkte mogelijkheden tot fysiek winkelen is het niet verrassend dat het online aandeel in Q1 2021 hoog lag. Het online omzetaandeel kwam uit op 34% binnen het totale marktsegment food en non-food gemeten in de Thuismarktmonitor. Dat meldt Retail Insiders.



Een stijging van 26% ten opzichte van Q1 2020, het kwartaal dat normaal van start ging en eindigde in een pandemie. In het eerste kwartaal 2021 steeg de omzet in food/near food met maar liefst 82% naar een online aandeel van 9%. Binnen de non-food sector werd de hoogste online omzetgroei genoteerd voor het segment Home & Living met 118%. Dit brengt het online aandeel in Home & Living van 27% in Q4 2020 naar 44% in Q1 2021

Eind april konden winkels weer bezocht worden zonder afspraak. Welke effecten dit heeft op de online aankopen wordt zichtbaar in de Q2 cijfers die begin augustus bekend worden. De online ontwikkeling in cijfers is hier te volgen.

Bron: Retail Insiders


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Instagram Facebook Rss Twitter LinkedIn

© Wonen360.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven