Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Nieuwe visualisatietool Eijffinger helpt bij maken keuze behang'

"Het is algemeen bekend dat consumenten het lastig vinden om een voorstelling te maken hoe behang er op de muur uitziet", vertelt Sanne Ribbers, marketing manager bij wandbekleding- en interieurstoffenmerk Eijffinger. Het bedrijf heeft daarom een tool ontwikkeld waarmee consumenten, maar klanten natuurlijk ook, het behang op een wand kunnen bekijken. 



De uitdaging doet zich vooral voor bij gedessineerd behang. "De print zie je eigenlijk op een relatief klein stuk behang in een boek of als staal. Vaak vindt men het op basis daarvan lastig kiezen. De nieuwe tool helpt om een goed beeld van bijvoorbeeld de herhaling van het patroon te tonen, waardoor je niet voor verrassingen komt te staan als het al op de muur zit." Sanne geeft aan dat het ook doorslaggevend kan zijn bij het maken van een keuze. "Het is in de tool mogelijk om twee dessins of kleurstellingen te vergelijken met elkaar. Je krijgt dus direct een goed idee van wat behang voor je ruimte doet." 

In de tool zijn verschillende ruimtes geïntegreerd om te kijken of het behang mooi staat. "We hebben bijvoorbeeld een baby-, tiener- en eetkamer en natuurlijk ook woonkamers. Zo kan de consument een ruimte kiezen die past bij de plek waar het behang moet gaan komen. Maar ook winkeliers kunnen natuurlijk handig gebruik maken van de tool. Bijvoorbeeld door de klant in de winkel de kleurstelling die niet gefotografeerd is toch in een interieur te kunnen tonen.” 



Meer verkoop
Of het daadwerkelijk leidt tot meer verkoop kan Sanne nog niet zeggen. "Wel zien we dat 10% van onze bezoekers gebruik maakt van de nieuwe tool." 
Dat het tonen van behang in een totaalsetting werkt weet Eijffinger al door de participatie van het merk in diverse tv-programma’s. “Die artikelnummers worden gewoon meer verkocht. De kijker heeft er dan direct een beeld bij. Eigenlijk dus hetzelfde idee als de tool. Consumenten willen gewoon weten wat ze kunnen verwachten." 



Meer informatie:
Eijffinger
www.eijffinger.com