Jørgen Höppener van Budbee: "We zijn geen bezorg-, maar technologiebedrijf"

Ongeveer twee jaar geleden kreeg Budbee voor eerst voet aan de grond in de Nederlandse markt. Budbee, dat zich een tech bedrijf noemt in plaats van een bezorgbedrijf, heeft als doel de beste logistieke service voor e-commerce ontwikkelen. Zij gebruiken hun technologische innovaties om logistieke uitdagingen op te lossen, voor onder andere interieurwinkel Fonq, Nordic Nest en Desenio.

Het in 2016 opgerichte bedrijf biedt inmiddels haar service aan meer dan 25 miljoen mensen in Denemarken, Finland, Zweden en Nederland. Sinds kort is de onderneming ook actief in België, vertelt Jørgen Höppener, general manager Benelux bij Budbee, in een interview met Twinkle.



Europese expansie
Begin mei is Budbee van start gegaan in Vlaanderen. Eind 2021 wil het bedrijf ook Wallonië bedienen. Dat vertelt Jørgen Höppener tegen Twinkle: "Veel e-commercepartijen die actief zijn in Nederland bezorgen ook in België. De voornaamste reden dat we België niet in één keer helemaal bedienen is de taalbarrière. Daarnaast speelt ook de bevolkingsdichtheid mee, die is in Vlaanderen een stuk hoger dan in Wallonië. Uiteindelijk hebben we de ambitie om de meest consumentgerichte en duurzame partij te worden in Europa, maar na België liggen daarvoor nog geen concrete plannen vast."



Technologiebedrijf
Jørgen vervolgt: "We hebben geen bezorgers in dienst, maar werken met lokale koeriersbedrijven die onze technologie gebruiken. Zij hebben hun eigen bezorgers en ook een wagenpark, waar wel het logo van Budbee op staat. De kern van onze technologie is het route-algoritme, dat bij onze start door een paar slimme jongens in Zweden is opgezet."

De algoritmes van Budbee houden rekening met tienduizenden variabalen, zoals het verkeer of het weer, maar ook met de vaardigheden van de bezorger. "Daardoor kunnen we een exact tijdsmoment geven aan consumenten", zegt Jørgen, "maar hebben we ook de mogelijkheid om op het laatste moment nog aanpassingen te doen. Zo kunnen consumenten de bezorgmethode nog aanpassen, kiezen voor bezorging op de dag erna of het toch bij een pakketkluis laten afleveren.

Tevens is het route-algoritme zelflerend. Als er op de route een flatgebouw staat en de bezorging daardoor langer duurt dan vooraf gepland, dan weet het systeem de volgende keer dat er meer tijd ingepland moet worden bij die klant.

Lees hier het hele artikel.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Instagram Facebook Rss Twitter LinkedIn

© Wonen360.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven