Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Luc Leunis van Praxis ziet operationele winst flink stijgen:

"Wij blijven optimistisch: trend van verbetering woonhuis zet zich dit én volgend jaar voort"

Doe-het-zelfconcern Maxeda, het moederbedrijf van Praxis, zag vorig jaar het operationele resultaat van 111 naar 171 miljoen euro stijgen. Een plus van 54 procent. De netto-omzet steeg naar bijna 1,6 miljard euro, ruim twaalf procent hoger dan in 2019. 

Luc Leunis, CFO Maxeda DIY Group: "In het afgelopen jaar is zowel de Nederlandse als de Belgische doe-het-zelfmarkt aanzienlijk gegroeid door de verschuiving van de consumentenfocus naar woningverbetering. Voor 2021/22 blijven wij optimistisch dat deze positieve trend zich zal voortzetten, hoewel wij verwachten dat dit in een langzamer tempo zal plaatsvinden. Ondanks de grote marktonzekerheid door COVID-19 versnellen wij investeringen om onze toenemende digitale en omnichannel-ambities te ondersteunen en zodoende de klantervaring te verbeteren, zowel in de winkels als online. Wij blijven zoeken naar manieren om flexibeler te zijn, efficiënter te werken en kosten te reduceren."

Afscheid van 5 winkels
"Ondanks COVID-19 hebben wij 43 miljoen euro geïnvesteerd waarmee wij onze duurzame groei hebben kunnen continueren", vervolgt Leunis. "Deze investering hebben wij aan verschillende doeleinden besteed. Wij openden winkels in België en Nederland, maar hebben tegelijkertijd afscheid genomen van 5 winkels. Wij zijn nieuwe samenwerkingen aangegaan in de Benelux, investeerden in nieuwe assortimenten en in onze online- en marketingpropositie, ontwikkelden ons nieuwe ‘Phygital’ concept, en verbeterden de efficiëntie en synergie in onze Benelux-organisatie.
Wij hebben geïnvesteerd in trainingsprogramma’s voor onze medewerkers gericht op het optimaliseren van tijdmanagement, het verbeteren van de klantenservice en doe-het-zelf-kennis, en faciliteerden gezien COVID-19 in meerdere online leermogelijkheden. Daarnaast hebben we verdere invulling gegeven aan ons MVO-beleid. Wij willen onze verantwoordelijkheid nemen in het streven naar duurzaam ondernemen en zetten ons in via verschillende initiatieven in België en Nederland, zoals het Brico Scholenproject en Doe-Het-Zelf Doe-HetDuurzaam", aldus Luc Leunis.

Maxeda telt 341 winkels. Daarvan worden er 120 door franchisers gerund. In België en Luxemburg werkt het bedrijf onder de namen met Brico (136) en Brico Planit (13 winkels). In Nederland heeft Praxis 192 vestigingen, twee minder dan het jaar ervoor.

Meer informatie:
Praxis
www.praxis.nl