Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Flox Flowers verovert markt van kunstbloemen

Voor Marjolein de Nood en Madeleine Braun van Flox Flowers ligt de markt aan hun voeten. "Veel bedrijven hebben bloemenabonnementen opgezegd omdat kantoren gesloten waren. Dit spreekt in ons voordeel." Dat vertelt het voormalig KLM-duo tijdens een interview over hun jonge bedrijf dat abonnementen verkoopt van kunstbloemen.


Madeleine Braun en Marjolein de Nood.

De dames waren werkzaam bij de vliegmaatschappij rondom marketingactiviteiten. "Tijdens een klantonderzoek voor de KLM-businessclass lounge kwamen ze er achter hoe belangrijk bloemen zijn voor mensen. We werden verrast door de kwaliteit van de kunstbloemen. De bloemen zijn inmiddels niet meer van echt te onderscheiden. Het idee voor Flox was geboren." Toen door coronaperikelen de vrijwillige vertrekregeling bij KLM om de bocht kwam gevlogen, maakten Madeleine en Marjolein hier dankbaar gebruik van. "We vonden het een mooi moment om onze vleugels uit te slaan." 

Entree
"Veel bedrijven of praktijken willen een mooi boeket bloemen hebben om klanten of anderen te verwelkomen, bijvoorbeeld bij de entree", vervolgt het tweetal. "Echte bloemen hebben nou eenmaal verzorging nodig, Flox Flowers kun je gewoon neerzetten." De bloemen van de jonge onderneming worden compleet met vaas geleverd. "Zo hebben klanten er geen omkijken naar."



Waar de echte bloemen een week meegaan, gaan de boeketten van het bedrijf uit Amsterdam tot wel 40 jaar mee. "Afhankelijk van het abonnement wisselen we de bloemen elk seizoen om. Maatwerk is ook mogelijk. Denk hierbij aan bepaalde kleuren, bloemen of frequentie van afwisseling." De boeketten worden nadat ze zijn opgehaald opnieuw geschikt. "Een duurzame manier van het hebben van bloemen op kantoor/het bedrijf. In plaats van importeren uit het buitenland gebruiken wij ze opnieuw in een andere vorm." 
Daarnaast kan er ook geld worden bespaard: een abonnement op kunstbloemen is vaak goedkoper dan een abonnement op verse bloemen.


Uitdaging

Ondanks dat de abonnementen op verse bloemen zijn opgezegd door (grote) bedrijven is het voor Flox Flowers soms een uitdaging om de bloemen aan de man te brengen. "Velen denken bij kunstbloemen nog aan die stoffige dingen van vroeger, of aan een goedkope kwaliteit, maar dat is allang niet meer het geval. De bloemen die wij gebruiken zijn niet van echt te onderscheiden. Het leukste aan ons product is dat wanneer je een abonnement neemt je elk seizoen nieuwe duurzame bloemen hebt passend bij het seizoen."



Als een speer
De verkoop van abonnementen gaat als een speer laten de twee weten. Dit komt mede door de bedrijven die hun abonnementen hebben opgezegd en nu de kans hebben om een duurzaam alternatief aan te schaffen. 

"We richten ons nu vooral op de randstad omdat hier veel bedrijven zitten en het dicht bij onze vestiging zit. Voor in de toekomst hopen we om onze service door heel Nederland aan te kunnen bieden. Ze toveren een lach op iemands gezicht. Vooral nu wanneer iedereen weer naar kantoor komt: bloemen leiden tot een leuk gesprek."

Meer informatie:
Flox Flowers
info@floxflowers.nl 
www.floxflowers.nl