Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bol.com verlaagt commissies verkooppartners

Per 2 augustus verlaagt bol.com in verschillende productgroepen de commissie die verkooppartners betalen wanneer ze via bol.com artikelen verkopen. De commissies in de andere productgroepen blijven hetzelfde. 45 procent van de 46.000 partners heeft baat bij deze wijzigingen. Hiermee investeert bol.com in een nog beter platform voor klanten en verkooppartners. 



Samen met de ruim 46.000 verkooppartners wil bol.com de beste winkel creëren voor Nederlandse en Belgische klanten. Voor consumenten betekent dat een zo compleet mogelijk assortiment, tegen de beste prijs. En voor verkooppartners betekent het de ruimte om te groeien door meer omzet te halen uit de verkopen via bol.com. De verlaagde commissies bieden partners de mogelijkheid meer artikelen uit die productcategorieën aan het assortiment toe te voegen. Ook kunnen partners waar mogelijk hun verkoopprijzen aanscherpen. Hiermee wordt het aanbod voor klanten aantrekkelijker, wat kan leiden tot stijgende verkopen en omzet.

Wat zijn de verlagingen?
Wanneer verkooppartners via bol.com een artikel verkopen, betalen ze een variabele commissie die bestaat uit een percentage over de verkoopprijs, plus een vast bedrag. Per 2 augustus gaan de variabele commissies voor productgroepen zoals mode en sportkleding, baby, dagelijkse verzorging, kookgerei, slimme verlichting en muziekinstrumenten omlaag. Nieuw aan deze verlaging is dat de variabele commissie kan verschillen afhankelijk van de verkoopprijs. Partners gaan voor kinderkleding bijvoorbeeld 4 procent variabele commissie betalen voor artikelen tot 20 euro, 10 procent voor artikelen tussen de 20 en 50 euro, en 13 procent voor artikelen vanaf 50 euro. Voorheen gold er één commissiepercentage voor de hele productgroep.

Tarieven retourservice en Pakketzegels
Voor de bol.com retourservice en de Pakketzegels via bol.com gelden per 2 augustus ook nieuwe tarieven. Partners betalen daardoor straks voor alle pakketzegels en de retourservice een hoger tarief. De tarieven worden hiermee meer in lijn gebracht met de kosten.

Meer informatie:
Bol.com
www.bol.com 

Publicatiedatum: