Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Glaswerkcollectie geïnspireerd door begin van de 20e eeuw

Rick Ruijter van Brût Homeware: "We staan in de startblokken om te knallen"

Ondanks de lange levertijden, waar bedrijven in deze tijd mee te maken hebben, heeft het onafhankelijke Amsterdamse merk Brût Homeware haar nieuwe glascollectie al binnen. Mede-eigenaar Rick Ruijter: "We kunnen nu de tien nieuwe ontwerpen tonen op de komende beurzen."

Linsey Ruijter, zijn compagnon, is verantwoordelijk is voor het ontwerpen van de collectie. Zij werd geïnspireerd door verschillende bewegingen uit het begin van de 20e eeuw. In die periode beïnvloedde de Art Deco en de Amsterdamse School het gebied waarin zij nu woont en werkt.


Rick en Linsey Ruijter eigenaren van Brût Homeware.

Glascollectie
De nieuwe decoratieve collectie heet Infinite. De combinatie van geometrische en ronde vormen zijn typerend voor het metselwerk in de lokale architectuur genaamd Amsterdamse School. Gerecycled glas wordt gebruikt vanwege de duurzaamheid.

De collectie drinkgerei heet Reed. Dit verwijst naar (riet)glas, zoals dat vroeger werd gebruikt in ramen en deuren. Designer Linsey gebruikte deze vorm en maakt er drinkglazen van. Zo ontwierp zij een karaf en olie/azijn flessen.



Beurzen
Tijdens ShowUp en Maison et Objet zullen de nieuwe glascollecties te bewonderen zijn, die geproduceerd zijn door een klein aantal zorgvuldig geselecteerde fabrieken uit India en Bosnië.

Op 5 en 6 september is Brût Homeware een van de 350 exposanten op ShowUp in Vijfhuizen. Direct de week daarna wordt de nieuwe stand verplaatst naar Maison&Objet in Parijs. "We hebben veel zin in de beurzen. De hotels en de transport zijn al geboekt, dus we staan in de startblokken om te knallen", geeft de enthousiaste ondernemer aan.



"ShowUp is het belangrijkst voor onze Nederlandse klanten. In Frankrijk hopen we op internationale bezoekers. Ik vraag me af of er veel Aziatische klanten komen, maar in verwacht in ieder geval dat Frankrijk, Duitsland en België weer goed vertegenwoordigd zullen zijn", besluit Rick.

Meer informatie:
Brut Homeware
hello@brut.nl
www.brut.nl