Het was een hele logistieke operatie, maar zeker achteraf gezien meer dan de moeite waard. Passe Partout en Haans Lifestyle hadden maandagmiddag in twee grote vrachtwagens en met een bakwagen tien opstellingen vanuit de showroom in De Woonindustrie overgebracht naar De Koolputten in Waasmunster. Op deze prachtige locatie vonden dinsdagavond, woensdag en donderdag (van 22 - 24 juni) de Belgian VIP Days plaats. "Als de Belgen niet naar Nederland willen komen, dan brengen we Nederland wel naar Belgiƫ", grapt Dirk Steenbeke van Passe Partout met een serieuze ondertoon. Want het valt niet mee om onze zuiderburen in deze coronaperiode naar de Nederlandse showrooms te lokken.
Kim Steenbeke (links) en Saskia Lazeroms, daarachter v.l.n.r. Giovanni Distefano, Dirk Steenbeke, Rens Haans en Didier Puylaert.
Bij Passe Partout en Haans Lifestyle houden ze van huisshows. Aan de oevers van de Durme, waar in het midden van de 20e eeuw een florerende kolenhandel was te vinden, daar is De Koolputten gevestigd. Een eventlocatie waar menig horeca-uitbater van gaat watertanden. In dat stukje Waasland (min of meer de achtertuin van het kantoor van Passe Partout), middenin een subliem natuurdecor, showden Dirk Steenbeke en Rens Haans, de mannen achter Passe Partout en Haans Lifestyle, aan de Belgische vakhandel hun nieuwste collecties.
Gewaardeerd
"Dit wordt zeer gewaardeerd", zegt Rens. "Belgen gaan vanwege de afstand niet graag naar Nieuwegein. Ze vinden het al gauw te ver. Iets waarmee wij Nederlanders minder problemen hebben. De Koolputten ligt centraal in Vlaanderen, dus goed bereikbaar voor iedereen.
Via plaatjes kun je collecties tonen, maar je krijgt het beter uitgelegd als de (potentiele) klant het product in het echt kan zien en voelen."
In de afgelopen dagen kwamen zo'n 60 delegaties van woonwinkels, inkooporganisaties en dergelijke naar de Belgian VIP Day's. Daar zagen zij de nieuwigheden die normaal gesproken in de zeer ruime showroom in De Woonindustrie in Nieuwegein staan te pronken en nu dus in vol ornaat in Waasmunster waren te zien. Uiteraard werden de bezoekers na afloop culinair verwend in het gastronomisch restaurant van De Koolputten.
Imago
"Huisshows zijn ons ding", zegt Dirk. "Het is onze speeltuin. We zien het als een stukje dankbaarheid naar onze klanten. Hier krijgen ze niet alleen de nieuwigheden te zien, maar worden ze ook getrakteerd op lekker eten en drinken.
Daarnaast is het voor ons een manier om ons imago te versterken. Bij Passe Partout en Haans Lifestyle draait het om sfeer en beleving. Dat proberen we ook op onze klanten over te brengen. We verkopen geen meubelen en woonaccessoires, maar beleving. Sfeer is het speerpunt. We vatten een en ander samen in een klavertje 5: Haans Lifestyle, Passe Partout, planten, muziek en geur", legt Dirk uit.
Zijn succesvolle bedrijf is hard bezig om de productiecapaciteit sinds begin vorig jaar te verdubbelen. Niettemin heeft ook Passe Partout door covid-19 en een grondstoffentekort te kampen met langere levertijden. "Gelukkig hebben we veelal loyale klanten. Niet onbelangrijk daarbij is dat we open communiceren, zodat iedereen exact weet waar hij of zij aan toe is. Elke week brengen we een leveringsupdate uit", geeft Dirk aan.
Bekijk hier de fotoreportage die Wonen360 maakte.
Meer informatie:
Passe Partout
Wilfordkaai 10B/C
9140 Temse
info@passepartoutnv.be
www.passepartoutnv.be
HAANS Lifestyle
Hart van Brabantlaan 500
5038 JA Tilburg
info@haanslifestyle.com
www.haans.com