Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Linteloo: 'Zonder beperkingen, maar vrij en genereus'

Nederlands designmerk wil haar klanten nog steeds mooiste ervaring van luxe leven bieden

Het Nederlandse designmerk Linteloo begint al in 1994, toen Jan te Lintelo – later samen met zijn levenspartner Lars Nikolajsen – begon met het creëren van de Linteloo-collectie, vanuit zijn passie voor design en meubels. Vanaf dat eerste begin stonden comfort en luxe centraal. Zij lieten zich door niets weerhouden bij het opbouwen van een collectie die uitstraalde hoe zij het leven wilden leven: zonder beperkingen, maar vrij en genereus. Nu, 27 jaar later, is Linteloo een wereldwijd opererend en gerenommeerd merk, dat zich voornamelijk richt tot het hogere segment, maar wel toegankelijk wil blijven. ''It's all about comfort, and the joy of life.''


Een ontwerp van Jan des Bouvrie.

Gevoel van thuiskomen
Het Experience Center aan de Johannes Postlaan te Zeist ziet er spik en span uit. Verantwoordelijk hiervoor zijn Bas Muilenburg en Aby Scheltens. Eerstgenoemde laat de showroom met gepaste trots zien. ''Het is een verlengstuk voor onze dealers en waar de consument zich kan laten adviseren en inspireren op een Linteloo wijze. De reacties van bezoekers zijn vrijwel altijd zeer positief, omdat ze het hier gezellig en warm vinden. Een gevoel van thuiskomen.''

Eigenaar Jan te Lintelo wilde zijn klanten de mooiste ervaring van het luxe leven bieden, door samen te werken met nationale en internationale topontwerpers. Denk hierbij aan Paola Navone, Dan Yeffet, Sebastian Herkner, Jan des Bouvrie, Yabu Pushelberg en Roderick Vos. Daarnaast werkt het merk samen met de beste producenten ter wereld, om zo tijdloze ontwerpen neer te zetten die staan voor ontspannen comfort. Deze ontwerpen zijn terug te vinden in de stijlvolle showroom. 


Bas Muilenburg is verantwoordelijk voor het Experience Center in Zeist.

Bas: ''We werken momenteel bij Linteloo nog steeds aan het uitbreiden van ons merk en de collectie, met evenveel liefde en plezier en vastbeslotenheid om onze levenslust daarbij als leidraad te hanteren.''

Nieuw hoofdstuk
Toen Jan het roer over de dagelijkse gang van zaken bij Linteloo in handen gaf van Niels Roks, brak een nieuw hoofdstuk aan voor het bedrijf. Jan richt zijn focus nu op productontwikkeling en is, uiteraard, de belangrijkste ambassadeur voor het merk.

Niels is stevig geworteld en heeft een succesvolle geschiedenis achter de rug in de wereld van meubels, interieur en productontwerp. Voeg daarbij dat bij zijn aangeboren nieuwsgierigheid naar hoe mensen leven, een flinke portie lol in het leven en het vermogen om ervan te genieten, en Niels was voor Jan en Lars evident dé man die in hun voetstappen kon treden.

Niels is toegewijd aan de kwaliteit en de rijke geschiedenis van het merk. Hij bouwt voort op de sterke traditie, waarbij hij de Linteloo collectie uitbreidt met ontwerpen van zowel nieuwe als vertrouwde ontwerpers en het bedrijf daarbij naar een volgende niveau tilt. Hierdoor kan Linteloo haar klanten blijven inspireren om te genieten van het goede leven, nu én in de toekomst.

De Waardepropositie 
De ontwerpen van Linteloo gaan volgens Bas een leven mee, door hun kwaliteit en tijdloosheid. ''Zij staan voor ontspannen comfort, in vorm, functie en beleving. Al onze ontwerpen kunnen aangepast worden aan de persoonlijke smaak en eisen van de klant. Ieder op maat gemaakt stuk wordt met de hand vervaardigd in Nederland of Italië, door producenten met een rijke geschiedenis en een schat aan ervaring. In het maakproces wordt alleen van de beste materialen gebruikgemaakt.''

In de showroom is het eerste ontwerp te zien van Linteloo, Easy Living, ontworpen door Jan te Lintelo. Om de tijdloze ontwerpen in de collectie te houden, worden sommige modellen doorontwikkeld. Zo is het model Easy Living onlangs geüpgraded in een nieuw jasje. Dit wordt uitgevoerd op basis van de laatste trends en ontwikkelingen in de huidige markt. 


Het eerste model van Jan te Lintelo, Easy Living. (bovenste foto) Nu 27 jaar later is dit ontwerp Winston, opvolging van de Easy Living, geüpgraded (onder) naar de huidige trends.



Samen beter 
Jans persoonlijke motto ‘Ik is niets, wij zijn alles’ is een wezenlijk deel van het bedrijfs-DNA. In een sfeer van openheid, positiviteit en gedeelde verantwoordelijkheid streeft het designmerk ernaar een gefocuste, betrouwbare en professionele partner te zijn voor de eindklanten, dealers en overige zakenrelaties.

''Met ons ongebreidelde enthousiasme, onze energie en ambitie, willen wij uiteindelijk de klant het beste geven wat Linteloo te bieden heeft'', besluit Bas Muilenburg.

Meer informatie:
Linteloo
[email protected] 
www.linteloo.com 
Johannes Postlaan 6
3705 LN Zeist
Nederland

Gerelateerde artikelen → Zie meer