Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dit door middel van unieke applicatie met stalenkoffer

Nieuw raamdecoratiemerk TIM speelt in op de behoefte van advies aan huis

Blend Window Fashion heeft een dochteronderneming gelanceerd: TIM Raamdecoratie. Hierbij speelt het raamdecoratiemerk in op de behoefte van de consument om advies aan huis te krijgen. Dit nieuwe merk wil woningen laten shinen met maatwerk raamdecoratie waarbij er door de professional gebruik wordt gemaakt van een unieke applicatie met stalenkoffer.


Niels Huizer toont de applicatie en stalenkoffer.

TIM Raamdecoratie, thuis in maatwerk! De nieuwe manier van werken. ''Raamdecoratie in de showroom uitkiezen is altijd lastig. Kleuren tonen anders, niet alle maatvoeringen zijn vaak bekend en met de vele opties tegenwoordig maakt dat het kiezen van de perfecte raamdecoratie niet eenvoudiger. Ook is er vaak behoefte vanuit de particulier om thuis alles nog even rustig te bekijken en door te nemen. TIM Raamdecoratie speelt in op de behoefte van advies aan huis.''

TIM is een alles in één applicatie waarmee je als woonwinkel een verlengstuk in huis haalt om juist de particulier te voorzien van advies, service en maatwerk aan huis.

Accountmanager Niels Huizer mag het merk samen met Mirank Boiten in de markt gaan presenteren. ''Met onze unieke applicatie en stalenkoffer bedient de professional zijn klanten op het gebied van het kiezen van raambekleding. De klanten kunnen eenvoudig de producten samenstellen en dit wordt ondersteund door digitale afbeeldingen. Ook kan de bestelling eenvoudig gevolgd worden, zodat men op basis hiervan zelf de montageafspraak kan inplannen. Alle informatie omtrent de mogelijkheden en montagehandleidingen zijn te vinden in één applicatie. Op basis hiervan bieden wij eenvoud en gemak.'' De interieuradviseur of woningstoffeerder kan direct onbezorgd de weg op met genoeg stalen en informatie om de particulier te laten genieten van hun nieuwe raamdecoratie. Je kan net even dat stukje extra service bieden.

Belangrijk kenmerk van TIM is dus eenvoud. Deze is ook terug te zien op de website en de karikaturen die daar gebruikt worden om de klant eenvoudig en met gemak online te bedienen.

Collectie
De collectie van TIM bestaat uit houten en aluminium jaloezieën, duo- en rolgordijnen, verticale lamellen en plissé en dupli. Deze worden allen in Europa geproduceerd. ''Wij bekijken de huidige trends en maken aan de hand hiervan een basiscollectie met trendkleuren. Hierdoor kunnen we snel schakelen, produceren en uiteindelijk uitleveren. Wij streven naar een levertijd van 10 tot 15 werkdagen.''

Naast de trendkleuren, bestaat de collectie voornamelijk uit handmatig bediende raamdecoratie. ''Dit om de laagdrempeligheid en eenvoud waarmee wij het merk in de markt willen zetten, voort te zetten in de collectie'', vertelt Niels. ''Wanneer elektriciteit wordt toegepast, komen er zoveel mogelijkheden bij kijken, waar ook direct meer kennis bij verwacht wordt. Dit bieden we wel, maar dan verwijzen we de klant door naar Blend Window Fashion.''

Uitdagingen
Voor elk bedrijf is het zetten van een nieuw merk in de markt een uitdaging. Dit geldt ook voor Blend Window Fashion en dus voor TIM Raamdecoratie. Niels ziet het wel zitten. Ondanks dat liggen er zeker genoeg kansen in het vooruitzicht. ''De raamdecoratiebranche is groot en goed verzadigd, dus is het een uitdaging om daar een nieuwe brand tussen te zetten. Gelukkig hebben wij al onze nodige contacten die al heel enthousiast zijn over onze nieuwe plannen en deze willen testen. Tot nu toe zijn we daar heel tevreden over.''

Niels gaat samen met vertegenwoordiger en collega Mirank Nederland voorzien van zoveel mogelijk TIM dealers. Ook de markt in België wordt direct bestormd door de Belgische vertegenwoordiger. 

Doel 
Uiteindelijk is het belangrijkste doel, volgens de vertegenwoordiger, om blijvende toegevoegde waarde te creëren. ''Daarnaast hopen we  TIM zo breed mogelijk in de markt te kunnen zetten en hierdoor over bijvoorbeeld vijf jaar naamsbekendheid te hebben gecreëerd in de branche. Dit zou betekenen dat ons nieuwe concept met een unieke applicatie werkt en dat daar veel professionals mee aan de gang zijn gegaan. Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.''

Naast bovengenoemde doelen wil het raamdecoratiemerk ook deel gaan nemen aan beurzen om de naamsbekendheid te vergroten in de Benelux. ''Momenteel rijden er al auto's rond in Nederland met TIM bestickering, dus daar wordt hard aan gewerkt'', besluit Niels. 

Meer informatie:
TIM Raamdecoratie
Koperhoek 126
3162 LA Rhoon
Nederland
info@timraamdecoratie.nl 
www.timraamdecoratie.nl