Interring B.V. is een inkooporganisatie voor zelfstandige ondernemers die actief zijn op de Nederlandse en Belgische markt. Het doel van de organisatie is het commerciële succes te optimaliseren en de deelnemers te ontzorgen op het gebied van collectioneren, inkoop en verkoopondersteuning.
Samen met aangesloten deelnemers organiseert Interring, dat in 1977 is opgericht, de inkoop voor producten onderverdeeld in de assortimentsgroepen Wonen, Speelgoed, Tuinmeubel, Huishoud en Luxe/Kerst.
Nieuw beleidsplan
Op het gebied van interieur voert Interring de collectie Feelings Wonen. Deze is verkrijgbaar bij 27 zelfstandige retailers in Nederland. ''Elke dealer heeft zijn eigen verzorgingsgebied", vertelt Marco van Knippenberg, Managing Director van de organisatie. Hij heeft een nieuw beleidsplan klaarliggen, dat in 2024 gerealiseerd moet zijn.
''In februari van dit jaar is het beleidsplan van Interring gedeeld met de aangesloten deelnemers. Dit plan heeft als doel Feelings Wonen door te ontwikkelen tot een herkenbaar winkelconcept met eigen identiteit om hiermee optimale verkoopmogelijkheden te creëren voor zelfstandige ondernemers in de woonbranche. Deze gezamenlijke naam Feelings Wonen is ook belangrijk om succesvolle en betaalbare marketing te bedrijven.''
Dit plan is volgens Marco enthousiast ontvangen en daarom heeft Interring doorgepakt. ''We hebben o.a. een formulemanager aangenomen, Roy Geerdink. Hij heeft als doelstelling meegekregen om samen met alle aangesloten deelnemers een plan van aanpak op te stellen zodat zij uiterlijk in 2024 een eigen Feelings Wonen winkel/afdeling hebben met herkenbare en uniforme uitstraling.''
"Hoe wij dit gaan bereiken? Door onze visie te volgen", vervolgt Marco. ''Qua organisatie zijn we klaar om de volgende stap naar de dealer te maken. Hier hebben we een specifieke manual voor geschreven. Zo ook voor de dealers, waar we momenteel nog druk mee bezig zijn. Daarnaast willen wij de collectie gaan presenteren in vier werelden, met meerdere stijlkamers. Elke kamer krijgt zijn eigen doelgroep.”
Inkoopcommissie
De collectie van Interring wordt samengesteld door de inkoopcommissie. Die bezoekt regelmatig nationale en internationale beurzen en leveranciers om voor de deelnemers commerciële collecties samen te stellen. Doordat Interring voor een grote groep deelnemers inkoopt, is het mogelijk wereldwijd direct bij fabrikanten te bestellen tegen gunstige condities.
Voor de deelnemers wordt een aantal keer per jaar inkoopdagen georganiseerd in de showroom te Venlo. Hier wordt de collectie gepresenteerd en wordt de marketing besproken.
Voordelen
Zelfstandige ondernemers die met Interring samenwerken ondervinden onderstaande voordelen:
- Ontzorgen: meer aandacht voor eigen kernactiviteiten
- Inkoopvoorwaarden: betere condities en voorwaarden bij leveranciers
- Importartikelen: mogelijkheid om te importeren uit het Verre Oosten door gezamenlijk containers in te kopen
- Kennis delen en netwerken: contact met andere aangesloten ondernemers tijdens inkoopdagen
- Gezamenlijk marketing activiteiten ontplooien: zowel offline als online.
Meer informatie:
Interring B.V.
Huiskensstraat 53
5916 PN Venlo
Nederland
+31 (0) 773201830
office@interring.nl
www.interring.nl