Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Slaapspecialist Bart van de Rijt moet niets hebben van 100 nachten proefslapen

Het artikel 'Zó vind je het juiste matras', dat op 5 mei was gepubliceerd, leverde verschillende reacties op. Het verhaal was bewust geplaatst om slaapprofessionals te laten zien hoe De Telegraaf, per slot van rekening de krant van wakker Nederland..., anno 2021 denkt over de aankoop van het juiste matras.

'Wie onvoorbereid een slaapwinkel in stapt ziet al snel sterretjes. Er wordt niet voor niets gezegd een goede voorbereiding is het halve werk. Om de onvoorbereide klanten tegemoet te komen, bieden verschillende merken 100 nachten proefslapen aan. Zo kan het matras goed getest worden', aldus de redactie van genoemde krant.

Bart van de Rijt van www.houseofbedding.nl leest als specialist alles over de beddensector in de nieuwsbrief van Wonen360, die elke werkdag naar inmiddels meer dan 8100 B2B-professionals wordt verstuurd. "Natuurlijk ook het artikel: ‘Zó vindt je het juiste matras’, waar ik in eerste instantie over weifelde dat te doen, vanwege de kop ‘Aldus de grootste krant van wakker Nederland’.

Dit artikel past bij de naam die De Telegraaf heeft, namelijk rook signaleren, dan zal er ook wel vuur zijn en dat vervolgens met een, zoals ik dat noem ‘hoog Veronica gehalte’ de wereld in te slingeren.

Zo ook dit artikel. Bij de redactie zoeken ze iets wat iedereen bezighoudt, o ja slapen. Laten we een paar termen de wereld in slingeren, zoek er vooral veel adverteerders omheen en kassa.

Er is inderdaad een wereld te winnen in de voorlichting over slapen, maar de meeste van die informatie is merken-gericht en niet productgericht, ook bij de Consumentenbond.

Hoe pak je het dan aan om de prospect zich te laten inlezen ter voorbereiding van een belangrijke aanschaf? Op mijn site Ergonomisch-Slapen.nl heb ik heel veel informatie verzameld over de ins en outs van een goede nachtrust en de mogelijkheden om die te bereiken."

"Jammer is dat de prospect zich vaak niet kan aanzetten tot lezen van informatie, men is visueel ingesteld en kiest dan makkelijke voor de oplossing die De Telegraaf aandraagt: neem een matras met 100 nachten proefslapen.

Ik vraag me overigens af wat er met die matrassen gebeurt wanneer ze terug komen bij de leverancier?

Er zijn vakcollega’s die, net als ik, adviseur zijn boven verkoper, waar het resultaat voor de klant zwaarder weegt dan de marge. Zoek voor een goed en betrouwbaar advies verder dan de grote winkels met een heel breed assortiment, maar weinig diepgang. Als je in één keer een goede keuze maakt hoef je niet te vertrouwen op een retourgarantie en wint de nachtrust aan kwaliteit", aldus Bart van de Rijt van House of Bedding.

Reageren? leo@wonen360.nl