Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bevordert uitwisseling tussen interieurspecialisten

Nieuw netwerkplatform MOW: 360GradPlaza

Naast meubilair biedt de MOW 2021 een nieuw netwerkplatform bedoeld om de uitwisseling met dienstverleners en specialisten op het gebied van marketing, product en digitaal te bevorderen. Het stationair-digitale hybride format zal 365 dagen na de beurs actief zijn en de bezoekers in staat stellen om gecureerde bedrijfsspecifieke informatie, inspiratie en matchmaking te verkrijgen. Tot het exposantenportfolio telt het nieuwe MOW service provider platform 360GradPlaza specialisten uit de vakgebieden procesoptimalisatie, digitale distributie en omnichannel marketing, duurzaamheid, retail design & technologie alsmede logistiek en personeel. Deze formule wordt ondersteund door moebel.de, Duitslands grootste zoekmachine voor meubels en inrichtingen.



Met dit nieuwe extra aanbod inspireert MOW de digitale transformatie van deze sector: "Juist in tijden van crisis is het belangrijk om netwerken te versterken, evenals platforms voor onderlinge uitwisseling die niet alleen de pure verkoop bevorderen, maar ook de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen", aldus de beursorganisatoren Andreas Reibchen en Bernd Schäfermeier. "Meubelhandel omvat meer dan alleen koopwaar." De toenemende individualisering en digitalisering van alle bedrijfssectoren vormen uitdagingen voor deze sector - niet alleen stationair maar ook online. Of het nu gaat om e-commerce en shopsystemen, logistiek en serviceoplossingen, ERP en datamanagement, omnichannel marketing en brand management, procescontrole, personeelsbemiddeling of digitale meubelverkoop: op elk gebied zoekt en heeft men waardevolle expertise en innovatieve tools nodig.

Als organisator is Messe Ostwestfalen een klassieke match-maker. Aangezien de verschillende vakgebieden steeds meer met elkaar verweven raken, moet interdisciplinaire samenwerking worden bevorderd. "Het doel is om alle spelers en actoren die relevant zijn voor deze sector hier in Bad Salzuflen samen te brengen", benadrukken de beursmanagers.

Dit nieuwe concept is ontwikkeld in samenwerking met twee zeer ervaren insiders en marketingstrategen, Julia Greven (lange tijd bestuurslid van CABINET, tegenwoordig brand consulting philla BrandXitement) en Dirk Schröder (smart2digital en tevens oprichter van het online stationary platform DesignMeetsHome). Een andere bron van inspiratie was Arne Stock, bestuurslid van moebel.de, die het goede concept nu ook met moebel.de als sponsor ondersteunt.
Veel interessante aanbieders hebben hun deelname aan het nieuwe dienstverleningsplatform al bevestigd:
De Shopmacher, een van de meest gerenommeerde Duitse speciaalbureaus voor eCommerce en digitalisering van de handel zijn aan boord voor het themagebied eCommerce. Pixlip uit de sector retail design en technologie neemt deel als een van de toonaangevende fabrikanten voor opvallende lichtpresentaties in de binnen- en buitendetailhandel. Wij zijn aanwezig met Vogelsänger, Europa's grootste studio voor alle specialiteiten rond de thema's foto's, films, evenementen en CGI. Het logistieke vraagstuk wordt plaatsvervangend behandeld door wereldwijd opererende experts van Rhenus Delivery, die zichzelf zien als een partner met toegevoegde waarde. Ook het RAL-instituut zal deelnemen, dat niet alleen normen op het gebied van kleuren vastlegt, maar ook samen met de Deutsche Gütegemeinschaft Möbel e.V. (DGM) de Gouden M uitreikt en daarmee belangrijke maatstaven op het gebied van meubelkwaliteit, veiligheid en gezondheid stelt. En tenslotte Moebel.de, Duitslands grootste zoekmachine voor meubelen & stoffering, die distributeurs, fabrikanten en onliners helpt bij de verkoop.

De stationair-digitale 360GradPlaza op de toonaangevende Europese meubelbeurs vormt het perfecte kader voor een productieve uitwisseling tussen aanbieders van oplossingen op het gebied van marketing, digital en productmanagement en besluitvormers uit handel en industrie. Aanbieders die aanwezig willen zijn op het nieuwe en hybride platform kunnen contact opnemen. Het team cureert het nieuwe platform in opdracht van het beursmanagement. De speciaal heringerichte 400 m² grote ruimte in tentoonstellingshal 12 is beperkt tot een maximum van 12 plaatsen.

Er zijn uitstekende mogelijkheden om in contact te komen met de belangrijke Europese inkoopverenigingen, ketens, conventionele meubeldistributeurs, ateliers, zelfbedieningszaken/discounters, distributeurs, postorderbedrijven, DYI-winkels en superstores, evenals met de grote on-liners. Al meer dan 35 jaar behoren besluitvormers uit alle distributiesectoren tot de regelmatige bezoekers van de M.O.W. in Oost-Westfalen. Met deze nieuwe formule biedt de M.O.W. 2021 haar klanten van topniveau een relevante toegevoegde waarde.

Meer informatie:
360GradPlaza
info@360GradPlaza.de 
www.mow.de

Publicatiedatum: