Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Geschillencommissie Wonen geeft consument deels gelijk

'Kat krabt gaatjes in het bed. Of toch niet?'

Een consument koopt in 2016 een gestoffeerde boxspring. Zowel de matrassen als de stoffering zorgen vanaf het begin problemen. De matrassen worden verstevigd en later zelfs vervangen, maar dezelfde klachten komen terug. De stoffering, een lederlook, beschadigt door een beugel die langs het bed loopt, en door het schuren worden dat later gaatjes. De leverancier wijst die klacht echter af. Die stelt aan de kat van de klant de gaatjes veroorzaakt en er verder sprake is van gebruikssporen.

FOTO TER ILLUSTRATIE © Angela Kotsell | Dreamstime.com 

De Geschillencommissie Wonen verklaart de klacht over de matrassen ongegrond, zonder daarmee de comfortproblemen van de consument te willen bagatelliseren. 
Maar de klacht over de stoffering wordt wel gegrond verklaard. De schilfers ontstonden al vrij snel na levering en dat vindt de commissie te snel. Dat de beschadigingen vooral door de kat komen, vindt men niet aannemelijk. De boxspring moet dus geherstoffeerd worden of anders vervangen door een exemplaar dat bij het oude systeem past. 

Lees hier het complete artikel.

Publicatiedatum: