Een consument koopt in 2016 een gestoffeerde boxspring. Zowel de matrassen als de stoffering zorgen vanaf het begin problemen. De matrassen worden verstevigd en later zelfs vervangen, maar dezelfde klachten komen terug. De stoffering, een lederlook, beschadigt door een beugel die langs het bed loopt, en door het schuren worden dat later gaatjes. De leverancier wijst die klacht echter af. Die stelt aan de kat van de klant de gaatjes veroorzaakt en er verder sprake is van gebruikssporen.
FOTO TER ILLUSTRATIE © Angela Kotsell | Dreamstime.com
De Geschillencommissie Wonen verklaart de klacht over de matrassen ongegrond, zonder daarmee de comfortproblemen van de consument te willen bagatelliseren.
Maar de klacht over de stoffering wordt wel gegrond verklaard. De schilfers ontstonden al vrij snel na levering en dat vindt de commissie te snel. Dat de beschadigingen vooral door de kat komen, vindt men niet aannemelijk. De boxspring moet dus geherstoffeerd worden of anders vervangen door een exemplaar dat bij het oude systeem past.
Lees hier het complete artikel.