Aankomende editie wordt er een geheel nieuwe productgroep toegevoegd aan het vakevent Interieur Collectie Dagen (op 12, 13 en 14 september), namelijk tegels. De eerste exposant is een feit: Cerriva. Het merk is al meer dan 20 jaar een gevestigde naam in de keramische wereld. Het beursteam interviewde oprichter en CEO Gerrit van het Oever over hun deelname aan het vakevent, de trends in tegels, de toekomst voor de interieurbranche, de kansen en natuurlijk Cerriva’s eyecatchers voor de retail en contractmarkt.
'Wat zijn de echte eyecatchers binnen jullie aanbod voor de retail?', is een van de vragen die Van het Oever (zie foto) kreeg voorgelegd. "We merken dat de tegels in houtlook en marmerlook hoge ogen gooien. In deze collecties worden natuurstenen en echt hout nagebootst. De kwalitatieve en keramische houtlook tegels zien er echt uit alsof ze door gebruik zijn versleten en door het verstrijken van de tijd zijn aangetast. Je ziet ook dat in de planken met vakkundig gevarieerde grafische afbeeldingen de nerven en onvolkomenheden van het hout versmelten met groeven en scheuren die met verrassend realisme worden gereproduceerd door zorgvuldig bestudeerde materiaaleffecten."
Lees hier het complete verhaal.