Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sven Andriessen van LogicTrade wil ieder jaar verdubbelen

''Onze productconfigurator ontzorgt en is specifiek voor de woonbranche ontwikkeld''

LogicTrade ontwikkelt bedrijfssoftware voor de woonbranche. Het hart van dit bedrijf is de product configurator. Deze wordt gebruikt als onderdeel van de software, maar is ook 'stand alone' beschikbaar.

Sven Andriessen van LogicTrade: ''We hebben alle processen geautomatiseerd die je als winkel nodig hebt. Van kassa tot logistiek. Ons doel is om niet alleen te registreren in onze software, maar vooral om te ontzorgen.''


Sven Andriessen.

Naast twee pakketten, (LT Horizon en LT Spring) die gericht zijn op de gehele winkelautomatisering, heeft het bedrijf ook nog de productconfigurator, LT Infinity. Deze configurator is eigenlijk het hart van alle LogicTrade software en wordt gebruikt in LT Horizon en LT Spring, maar is ook stand alone beschikbaar.

Met de productconfigurator kan de gebruiker zelf eenvoudig banken, boxsprings, gordijnen, etc. samenstellen. Door de inzet van de productconfigurator voorkom je foutieve bestellingen en heb je een perfecte tool om (online) de klanten stap voor stap door de verschillende opties van het product te leiden.

Is alleen het softwarepakket LT Horizon gericht op meubel- en beddenspeciaalzaken? Of zijn LT Spring en LT Infinity dit ook?
''LT Horizon is gericht op meubel-, beddenspeciaal- en woningtextielzaken. LT Spring is daar ook op gericht, maar dan op de grotere onderneming met meerdere vestigingen. Zij houden hun artikeldata in LT Spring (dat is onze PIM software) bij en deze data is dan meteen beschikbaar voor alle vestigingen. Het mooie is dat hier ook meteen verkooptools op draaien als de SalesAssist (dat is bestelzuilsoftware maar dan op een tablet) en de webshop wordt ook vanuit hier gevoed. Het voordeel is dat alle verkoop – of het nu online of offline is – gebruik maken van dezelfde artikeldatabase. De verkoopprijzen zijn altijd overal gelijk, of het nu op de prijskaartjes in de winkel is of op de webshop, de klant ziet overal hetzelfde. En door onze unieke configurator, kan ieder product met alle opties in kleuren en uitvoeringen ook online getoond worden.''

Waarom richten jullie je voornamelijk op de meubel- en beddenspeciaalzaken? Hoe is dit ontstaan?
Sven: ''De reden dat we voornamelijk in deze branche opereren is onze configurator. Het is met name de woonbranche die producten heeft die zo veel verschillende opties kennen. Onze configurator gaat zo ver, dat we wel durven te zeggen dat we zelfs de meest uitgebreide boxspring of elementenbank goed kunnen ingeven. De vraag is natuurlijk altijd hoe ver wil je gaan als retailer om echt alle catalogi vast te leggen. We kijken daarin altijd samen met de ondernemer welke data al beschikbaar is vanaf de leverancier of vanaf de Retail Service Organisatie en wat er zelf nog vastgelegd moet worden. Wij hebben een team bij LogicTrade om – indien gewenst - dat werk uit handen te nemen van de ondernemer. Door de jaren heen hebben we daarin veel ervaring opgedaan en kunnen we de ondernemers goed adviseren.''

Hoeveel bedrijven ondersteunen jullie (ongeveer)?
''Het exacte aantal durf ik zo niet te zeggen, maar wat ik wel weet is dat we veel Retail Service Organisaties (denk aan Euretco, VME, Binnenhuisadviseurs, Comafin) automatiseren en de daarbij aangesloten leden werken ondertussen ook veelal met LogicTrade. Het grote voordeel daarvan is dat de retailer meteen de beschikking heeft over alle artikeldata en dat deze data ook altijd up-to-date is. Wij merken dat dat echt een groot pluspunt is in de bedrijfsvoering. Want daarmee is het maken van een offerte of een order veel gemakkelijker. Helemaal als de SalesAssist wordt gebruikt waarmee direct digitaal de order aangemaakt wordt op de winkelvloer.''

Richten jullie je voornamelijk op NL?
''Wij richten ons momenteel op Nederlandstalig gebied.''

Hoe is het afgelopen jaar voor jullie geweest? 
''Onze doelstelling is om ieder jaar te verdubbelen. Groei is niet een op zichzelf staand doel, maar wanneer je voldoende body hebt is er ook meer capaciteit om gave nieuwe dingen te ontwikkelen in de software. Daar plukken onze klanten dan ook weer de vruchten van. Zo hebben we bijv. een fantastische servicemodule ontwikkeld die we nu uitrollen en hebben we een app voor de bezorger en stoffeerder gemaakt waarmee zij worden ontzorgd, dit is de DeliveryAssist.''

''Omdat we veel nieuwe implementaties doen bij klanten, moesten onze consultants vorig jaar echt schakelen van het in de winkel trainen naar online trainen. Niet alleen onze consultants, maar ook de klanten moesten hier aan wennen. Door korte trainings- en overlegsessies te plannen, aangevuld met filmpjes die klanten in hun eigen tijd kunnen kijken, merken we dat het deze nieuwe werkwijze eigenlijk heel goed gaat.''

Wij begrepen dat jullie vooral dit jaar stappen willen maken op het gebied van marketing. Wanneer is nu de tijd voor Logic Trade om naar buiten te treden?
''Nu! Wij zijn afgelopen jaren heel druk geweest en hebben een grote klantenkring opgebouwd. Wij komen uit de omgeving van “doe maar gewoon”, dus wij doen heel veel maar laten dit te weinig zien. We zijn nu bezig om online zichtbaarder te zijn, nieuwsbrieven aan onze klanten te sturen en we waren net gestart met Klantdagen/Demodagen. Die werden echt heel goed bezocht en toen kwam Corona. We zijn nu aan het proberen om dit online een vervolg te geven. De eerste was voor een klein clubje en werd heel positief ontvangen. We gaan daar zeker een vervolg aan geven!''

Wat is dit jaar de grootste uitdaging voor jullie?
''We waren vooral bang dat door corona en de onzekerheid die er is, ondernemers de beslissing om naar ons over te stappen als softwarepakket vooruit zouden schuiven. Maar niets blijkt nu minder waar. We hebben nu de uitdaging dat enerzijds mensen allerlei nieuwe functionaliteiten ontdekken in de software en daar ondersteuning bij zoeken en anderzijds ondernemers snel over willen stappen. We hebben al 6 extra mensen aangenomen dit jaar en er staan alweer vacatures uit. We willen onze klanten - ook al is het druk- gewoon goed blijven bedienen en daar gaan we als team samen voor!''

Zien jullie bepaalde trends en ontwikkelingen binnen de meubel- en beddenspeciaalzaken?
''Wij hebben voor 2021 vier trends benoemd waar wij als LogicTrade op in moeten spelen. Dat zijn:

1.       De winkelstraat wordt veel meer beleving. Interieuradvies gebeurt in de winkel, kopen gebeurt meer vanuit huis. Dit pakken wij op door ons sterk te richten op omnichannelstrategie en productvisualisatie.

2.       We zien dat het vervoer en service steeds vaker wordt uitbesteed. Daarom hebben wij goede vervoerdersconnectoren gemaakt waardoor het uitbesteden goed mogelijk is.

3.       We zien dat bijv. boxsprings geleased worden waarbij een maandbedrag wordt gevraagd ipv één verkoopbedrag. Dit is de reden dat wij bezig zijn met een leasemodule.

4.       Ketenoptimalisatie wordt steeds belangrijker. De digitale communicatie binnen de hele keten. Om artikeldata uit te wisselen, maar ook inkooporders en facturen. Dat betekent dat wij aanhaken bij de standaarden in de branchecommunicatie. Denk aan formaten als EDI, UBL en LTX (Arxis).''

Meer informatie:
LogicTrade
info@logictrade.nl 
www.logictrade.nl 
088-2400100

Publicatiedatum: