Innovatieve oplossingen en trends die de kwaliteit van woon- en werkomgevingen verbeteren, dit is waar het om draaide tijdens de designvakbeurs en conferentie CIFF Guangzhou 2021, die bedoeld waren om professionals uit de branche te inspireren en een plaats te bieden waar zij elkaar konden ontmoeten en informatie uitwisselen. Dit ‘’ one-stop”-platform richt zich op zowel de Chinese als internationale markt en ligt aan de basis van het overweldigende succes van CIFF Guangzhou 2021.
De cijfers spreken voor zich. In 2021 trok CIFF Guangzhou 20,2% meer bezoekers dan in 2019, de laatste editie voor de pandemie uitbrak. Het was aanvankelijk moeilijk voor te stellen dat er in deze tijd sprake zou zijn van een dergelijke toename in het bezoekersaantal.
De vakbeurs CIFF Guangzhou, die acht dagen duurde en in twee fases plaatsvond, eindigde op 31 maart. De 47ste editie werd gehouden op een expositieruimte van 750.000 m2, en trok 4.000 exposanten en 357.809 bezoekers.
Een innovatief, modern en futuristisch evenement van een ongekende omvang en het enige ter wereld waar de totale meubelbranche onder één dak samenkomt. Deze vakbeurs is in staat om een sterke synergie tussen de Chinese interne markt en internationale markten tot stand te brengen. Het integreren van beide evenementen en de koppeling met de activiteiten op het online CIFF Cloud-platform (dat bijna 7,6 miljoen keer bekeken werd) en de CIFF-mini app (waarop 2,4 miljoen keer werd ingelogd), maken de samenwerking tussen exposanten en bezoekers nog waardevoller, ook voor buitenlandse afnemers die gezien de huidige toestand onmogelijk aanwezig konden zijn.
Volgens Xu Xiangnan, voorzitter van de China National Furniture Association, was de 47ste editie van de CIFF Guangzhou gunstig voor de ontwikkeling van de totale sector en heeft het evenement een krachtige impuls gegeven aan de evolutie van bedrijven na de pandemie. Dit heeft het vertrouwen in de sector versterkt, mede dankzij de voortdurende verbetering van kwaliteit, dienstverlening en resultaten, zoals ook de International Business Daily (officiële pers van het Chinese ministerie van Handel) niet onopgemerkt is gebleven.
De gangpaden waren drukker dan ooit, er stonden rijen bij de stands en de conferentiezalen zaten vol tijdens de recente CIFF Guangzhou, een editie die zonder twijfel bezoekers inspireerde met innovatieve ideeën en productdesign van de belangrijkste merken binnen de sector, afgestemd op nieuwe eisen en markten. De hoogwaardige content van de designexposities en meer dan 100 conferenties, die CIFF organiseerde in samenwerking met bekende ontwerpers, marktdeskundigen, designmerken, media, brancheorganisaties en universiteiten heeft georganiseerd, hebben bewezen een inspiratiebron te zijn en getuigen van de kwalitatieve groei van Chinese producten, die ook wereldwijd op steeds meer waardering kunnen rekenen. In een periode waarin lichtpuntjes vaak ver te zoeken zijn, was CIFF Guangzhou 2021 een buitengewoon succes, dat vertrouwen en hoop geeft op een snelle terugkeer naar de normale situatie.
Bron: CIFF Furniture