Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Na ruim 30 jaar is het tijd voor een nieuwe wind"

Blokker verkoopt interieurketen Casa

De familie Blokker heeft overeenstemming bereikt om haar volledige belang in winkelketen CASA te verkopen aan investeerder Globitas en het management. Met Globitas’ ervaring en netwerk in e-commerce, marketing en digitale transformatie, zal de expansie van de sterk groeiende e-commerce-activiteiten van CASA een nieuwe impuls krijgen. De transactie heeft geen gevolgen voor de medewerkers van CASA in de verschillende landen.
 

CASA startte in 2017 het strategisch plan CASA 20.20 met als doel CASA tegen 2020 op de kaart te zetten als dé toonaangevende speler in de interieur- en decoratiesector. In lijn met dit businessplan heeft CASA het voorbije boekjaar kunnen afsluiten met een positief bedrijfsresultaat, ondanks alle uitdagingen die het afgelopen jaar met zich meebracht. Met Globitas als nieuwe aandeelhouder wil CASA blijven inzetten op de verdere groei van de keten en op de uitbouw van haar omnichannel-activiteiten.

“We wensen het management en de medewerkers uitdrukkelijk te bedanken voor hun tomeloze inzet van de afgelopen jaren, met specifiek de uitdagingen van het afgelopen Corona-jaar. Na ruim 30 jaar is het tijd voor een nieuwe wind en gunnen we hen bijzonder veel succes met de nieuwe aandeelhouder”, laat de familie Blokker, voormalige aandeelhouders van CASA, weten.

Giane Van Landuyt, CEO van CASA: “Samen met Globitas willen we de huidige groei door middel van onze omnichannel-strategie in shops, e-commerce en B2B-activiteiten verder versnellen en ons strategisch plan realiseren. We willen al onze medewerkers en stakeholders bedanken voor hun inzet over de afgelopen jaren. Een bijzonder woord van dank gaat hierbij naar Albert Blokker voor zijn niet-aflatende geloof in de veerkracht van ons bedrijf. Samen met al onze CASA-collega’s gaan we er in de komende jaren een succes van maken.”

“Wij zijn zeer verheugd over de succesvolle afronding van deze transactie”, aldus Arthur Clement, partner bij Globitas. “De acquisitie van CASA past perfect in onze strategie om met veel ondernemersgeest waarde toe te voegen aan ondernemingen. Wij zien zeer veel kansen om CASA te helpen de transitie te maken naar een sterke pan-Europese omnichannel-speler in het home & living retail segment. De afgelopen jaren is een sterk fundament gelegd om verder op te bouwen en wij kijken er erg naar uit om samen met het management aan de slag te gaan. Wij willen graag de Familie Blokker bedanken voor het vertrouwen in Globitas om CASA naar de volgende fase te leiden.”

CASA heeft ruim 40 jaar ervaring en telt zo'n 500 winkels in 8 landen De groep had in 2020 ruim 3200 medewerkers in dienst.

Meer informatie: www.casashops.com

Publicatiedatum: