Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vijf dingen waar je op moet letten

'Verbeter online verkoopcijfers met AR- en 3D-technologie'

Anno 2021 is een sterke ‘online presence’ van essentieel belang voor woonwinkels en andere bedrijven in de meubelindustrie. De verhitte concurrentiestrijd wordt in toenemende mate op het internet uitgevochten met steeds nieuwe digitale technologieën als moderne
wapens. “Momenteel is er dan ook een ware revolutie gaande als het gaat om bijvoorbeeld de toepassing van Augmented Reality (AR) en 3D technologieën”, aldus Aryan Behzadi, CEO en oprichter van AR-platform ARize.

AR- en 3D-technologie
Klanten willen meubels online bekijken en via je telefoon/tablet in hun woonkamer plaatsen. Kleur kiezen, eventueel toch een andere maat selecteren en klaar. Kopen maar! Try before you buy.
Pas dit goed toe en je zult zien dat:
- de klanttevredenheid van online bezoekers drastisch toeneemt. (61% van de bezoekers zou graag AR/3D gebruiken op websites);
- de conversie stijgt tot wel 30-40%;
- het aantal retourzendingen afneemt met zo’n 50%.

Waar te beginnen?
Het uitzoeken van de juiste partner kan uitdagend en tijdrovend zijn. We geven daarom 5 tips om de beste keuze te kunnen maken.



1. Web of app?
Uit onderzoek blijkt dat het downloaden van nòg een app voor veel consumenten een flink obstakel is. Zou je zelf immers een app willen downloaden als het ook zonder kan? Er bestaan sinds kort gelukkig goede oplossingen die geen app meer vereisen, het
zogenoemde Web-AR. Deze toepassing biedt veel voordelen, is eenvoudig te integreren in iedere website of device en kan fungeren  als een unieke marketing tool voor social media en e-mailmarketing.

2. Kwaliteit

Er is veel kwaliteitsverschil tussen de verschillende aanbieders. Naast de kwaliteit kun je bovendien letten op aanwezige/ontbrekende features als schaduw, glans en lichtval. Daarnaast zijn ook de grootte van het bestandstype en de daarmee samenhangende snelheid van het laden belangrijk. Voor de klant geldt: hoe sneller hoe beter.

3. AR only of ook 3D?

Niet alle bedrijven die AR bieden zijn in staat om ook 3D-modellen te ontwikkelen en hebben ze zelf niet beschikbaar. Heb jij zelf ook geen toegang tot 3D-modellen, maar wil je ze wel graag hebben? Let hier dan op bij je keuze.

4. Integratiemogelijkheden
Niet alle aanbieders slagen erin de techniek achter AR goed werkend te krijgen voor alle type apparaten of bieden AR die niet erg gebruiksvriendelijk is. Let er vooral op dat de 3D-/AR-modellen makkelijk zijn te integreren binnen je huidige webshop, zodat je niet
onverwachts veel geld kwijt bent aan een developer voor de integratie.

5. Eigendomsrechten

Sommige leveranciers kunnen lage prijzen bieden, maar besef: ‘there is no such thing as a free lunch’. Bedrijven die claimen gratis AR/3D aan te bieden hebben vaak een ander businessmodel, waarbij zij de eigenaar worden van jouw content en deze vervolgens verkopen aan wie zij willen. Niet per definitie een probleem, maar je kunt je afvragen wat hiervan de consequenties zijn.



Meer informatie:
Arize
contact@arize.io
www.arize.io

Publicatiedatum: