2020 was een bijzonder jaar voor Brabantia. Het interieur designmerk liet in het afgelopen jaar een groei forse groei van 25% zien. De totale omzet kwam in 2020 uit op 143 miljoen euro. Bijna 60% van de totale omzet komt nu uit online aankopen In 2012 was dit nog geen 10%. In 2020 introduceerde Brabantia 162 nieuwe producten. Brabantia producten worden wereldwijd in 90 landen verkocht. De vooruitzichten voor 2021 zien er goed uit voor Brabantia. Zeker nu consumenten de komende periode nog veel thuis zitten door de lockdown blijft het aantal bestellingen groeien. Naast autonome groei wil Brabantia verder groeien door overnames. In 2017 nam Brabantia DutchDeluxes over. Op termijn wil Brabantia meer internationale overnames doen op het gebied van mooie en duurzame interieur-designmerken die complementair zijn aan Brabantia.
Interieurmerk Brabantia is al meer dan een eeuw een begrip in Nederland. Overgrootvader van Elderen maakte in 1919 zijn eerste melkkannen en vergieten in zijn fabriekje in Aalst. Dat hij zo de basis legde voor het wereldwijde ‘huis-merk’ van nu, dat had hij nooit kunnen dromen. In een eeuw heeft Brabantia een plek veroverd in de huizen en harten van miljoenen mensen. Met producten die zo mooi en handig zijn, dat ze dagelijkse klusjes veranderen in plezierige rituelen. Stijlvolle, goed gemaakte spulletjes, die zijn ontworpen voor recycling. Zo kun je er zo lang van genieten als je wilt – maar hoef je je ook niet schuldig te voelen als je ze wegdoet. Dat is Designed for living.
Meer informatie:
Brabantia
www.brabantia.com