Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Keukens en vloeren draaien ruim 10% minder omzet

Meubelwinkels en woninginrichtingszaken zetten bijna een derde minder om

De detailhandel heeft in februari 2,8 procent minder omgezet dan in februari 2020, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 4,5 procent lager. Door de aanhoudende strenge maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus leed de non-foodsector ook in februari een fors omzetverlies.

Meubels en woninginrichting gingen in februari 29,4% in de min, een maand eerder was dat 38,2%. Keukens en vloeren zetten in genoemde maand ruim 10% minder om. De totale omzet van de winkels in non-food kromp in februari met 30,3 procent. 

Vrijwel alle branches in de non-foodsector leden omzetverlies. De daling van de omzet was het grootst bij de kledingwinkels en de winkels in schoenen en lederwaren. Voor veel winkelbedrijven was het online kanaal en click en collect de enige mogelijkheid om omzet te behalen in februari.

De online omzet was in februari 103,7 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Sinds het begin van de publicatie van de internetverkopen in januari 2014 is de groei niet zo sterk geweest. Dat geldt ook voor de multi-channelers. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 65,1 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet normaal gesproken een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 162,1 procent.

Bron: CBS

Publicatiedatum: