Belgische festivalbouwer bouwt nu tuinhuizen

De grootste Belgische festivaldecorbouwer Phixion gooit het roer om. Het bedrijf gaat unieke gethematiseerde belevingsruimtes bouwen voor in het huis of in de tuin. Phixion bouwt al acht festivalzomers mee aan de mainstage van het grootste elektronische muziekfestival ter wereld in De Schorre in Boom en drukt ook jaarlijks zijn stempel op de look & feel van gerenommeerde festivals als de Lokerse Feesten, We Can Dance, Graspop en elektronische muziekfestivals van Saudi-Arabië tot Las Vegas. In maart 2020 ging de evenementensector op slot en besloten de festivalexperts hun knowhow radicaal anders in te zetten: voor de ultieme coronaverwennerij in huis.



“Onze kennis voor het brengen van dé ultieme festivalbeleving, gebruiken we nu voor het maken van bijzondere permanente interieurs voor bij mensen thuis”, vertelt Philip van den Langenbergh, CEO van Phixion. “Geld uitgeven aan verre reizen of restaurants zit er de komende tijd niet in. Waarom kies je er dan niet voor om een speciale plek met een unieke beleving thuis te bouwen?”

Ultieme droomwereld
De interieurs die HoXper, de nieuwe bedrijfstak van Phixion, ontwerpt zijn geschikt voor zowel binnen- als buitenruimtes. De HoXpods, zoals de creaties heten, zijn flexibel op te bouwen. De stijl en inrichting van de creaties zijn naar eigen wensen in te vullen. “Wil je in je tuin een hippe mancave of she shed in de stijl van The Great Gatsby, James Bond of Marilyn Monroe? Of toch liever geïnspireerd worden door een Romeinse tempel? Dat kan. Of ben je een fervente gamer en droom je thuis van een gamecave in de stijl van je favoriete spel? Elk verzoek is realiseerbaar”, aldus Van den Langenbergh.

De gepersonaliseerde themaruimtes hebben meerdere doeleinden. Van een bescheiden, maar creatief home office of een kinderkamer die regelrecht uit een sprookjesbos lijkt te komen tot aan een luxueus losstaand tuinpaviljoen met loungehoek, bar en dining room.



Themaruimtes voor business-to-business: vakantieparken en luxeresorts

Naast particulieren wilt Phixion ook de B2B-markt aanspreken. “Het voorbeeld van de sprookjeskamer past ook perfect in een pretpark. Voor pretparken is het ook mogelijk om de HoXpod aan te passen naar eigen wensen”, zegt Hendriks. “Ook voor resorts aan de kustlijn van Europa kan het interessant zijn. De HoXpod kan geïnstalleerd worden in kamers, aan het zwembad of ergens anders passend in de storytelling en het thema van het resort. De mogelijkheden voor B2B zijn groot en wij geloven erin dat wij die markt kunnen veroveren.”

Meer informatie:
HoXper
www.hoxper.be


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Instagram Facebook Rss Twitter LinkedIn

© Wonen360.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven