Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zweeds behangmerk verandert naam in Perswall en lanceert eerste voorjaarscollectie

Het Zweedse behangmerk Mr Perswall komt met een nieuwe merkidentiteit en verandert zijn naam in Perswall. De voorjaarscollectie kwam tot stand in samenwerking met ontwerpster Sarah Widman en is een voorproefje van de nieuwe look van het merk.

De eerste voorjaarscollectie van Perswall heeft duidelijk Scandinavische invloeden met bohemian elementen. Het kleurenpalet in aardetinten, zoals bruin, beige en grijs, wordt gecombineerd met abstracte lijnen en organische vormen, waardoor een harmonieus geheel ontstaat.

“Deze collectie vertegenwoordigt zowel het perfecte als imperfecte. Penseelsteken, oppervlakten en kleuren komen tot leven en geven een warme sfeer. Ik wilde een statement maken dat voor harmonie in het interieur zou zorgen en het naar een hoger niveau zou tillen in plaats van andersom. Eén van de belangrijkste aspecten bij de totstandkoming van deze collectie was het tot uitdrukking brengen van het vakmanschap en eigen karakter in het eindproduct,” aldus Amanda Nordblad, ontwerper bij Perswall.

Bij Perswall ligt de nadruk al vanaf het begin op het overbrengen van  boodschappen.  Binnen de nieuwe merkidentiteit ligt er een duidelijke focus op visuele expressie en het vertellen van een verhaal. Perswall heeft ontwerpster en styliste Sarah Widman daarom gevraagd om de nieuwe voorjaarscampagne vorm te geven.

“Er is altijd een verhaal te vertellen en daarom ben ik zo dol op mijn werk. Het draait allemaal om het oproepen van emoties en overbrengen van een boodschap, of deze nu echt of verzonnen is, maakt niet uit. Het belangrijkste is of we ze willen omarmen of niet. Mijn bedoeling met deze styling was kalmte en eenvoud uitstralen, een kleine herinnering aan het feit dat je niet veel nodig hebt om te decoreren behalve een paar zorgvuldig gekozen items, die inspireren en waarin jouw unieke verhaal in tot uitdrukking komt,” zegt Sarah Widman van Creative Unit Studio.

De collectie bestaat uit 11 soorten behang en is vanaf 31 maart verkrijgbaar via perswall.com

Perswall werd in 2006 opgericht en is een pionier op het gebied van digitaal behang waarmee men een persoonlijke boodschap kan overbrengen. Het bedrijf biedt een breed scala aan innovatieve fotoprints en dessins die aangepast kunnen worden aan de wensen van de klant. Perswall maakt evenals de merken Borastapeter, Cole&Son, Wall&Deco onderdeel uit van Embellence.

Meer informatie:
Perswall
hello@perswall.com 
www.perswall.com 

Publicatiedatum: