Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

SCAB Design onthult creatieve identiteit

Van SCAB naar S•CAB: De restyling van een logo dat vanaf maart het verhaal van dit bedrijf nog duidelijker over zal brengen. “Een logo dat beter past bij de identiteit die we in de loop der jaren hebben ontwikkeld, en die voortdurend is geëvolueerd", zegt Luisa Battaglia, art director en mede-eigenaar van het in Brescia gevestigde bedrijf dat een internationaal bereik heeft. Ze vervolgt: “De groei van het bedrijf en de diversifiëring van haar aanbod maakten een rebranding noodzakelijk, niet in de vorm van een nieuwe naam, maar wel met een meer eigentijds en herkenbaar logo. Wij zijn een Italiaans familiebedrijf en daar zijn we enorm trots op. We hebben een lange geschiedenis op het gebied van meubelbouw waardoor wij in staat zijn hoogwaardige stukken te vervaardigen, die de tand des tijds kunnen weerstaan. Hieraan ontlenen wij onze waarde en dit is wat wij uit willen stralen.”

Om onze hernieuwde kracht nog beter tot uitdrukking te laten komen, besloten we om SCAB Design te veranderen in S•CAB, waarbij we de naam die ons bedrijf sinds 1957 draagt, de acroniem  SCAB, (Sedute e Complementi d’Arredo Battaglia - Battaglia Stoelen en Meubelaccessoires) hebben behouden, omdat we veel waarde hechten aan onze oorsprong, evenals aan leven in het heden en vormgeven aan de toekomst.

We zetten de ‘S’ van stoel, het hart van ons bedrijf, extra in de spotlight, zonder de identiteit ervan te veranderen en ontwikkelden een gloednieuw, afgerond en aantrekkelijk lettertype. De toevoeging van de punt staat voor het keerpunt. De naam SCAB is het erfgoed van de familie en de markt. S•CAB zal zich met hernieuwde energie op buitenlandse markten richten, waar de waarde van haar producten worden erkend en gewaardeerd.

Tijdens het rebrandproces werd het bedrijf bijgestaan door Studio Stina.

De rebranding heeft ook geleid tot een nieuw creatief project, waarin fictie en realiteit samensmelten tot een ongeëvenaard ‘Spettacolo Quatidiano’ (The Daily Show). De nieuwe identiteit is gericht op de productieve essentie met een ‘tweelingziel’: binnen en buiten. Ironisch en op momenten onwerkelijk, het is een samenspel tussen luxe en het leven van alledag, een metaforische reis.

‘S•CAB Spettaclo Quotidiano’ belicht het bijzondere karakter van objecten de we dagelijks gebruiken. Het decor vertegenwoordigt de context waarin onze stoelen worden gebruikt.

Een S•CAB-stoel is geschikt voor elke situatie.

Het 2021 fotoproject werd uitgevoerd door Elena Caponi en Marco Strina.

Meer informatie:
SCAB Design
www.scabdesign.com

Publicatiedatum: