Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zonnelux lanceert in september een compleet nieuw Home Motion-concept

Een paar weken geleden zou ook Zonnelux vele honderden interieurprofessionals verwelkomen en de nieuwste collecties en trends presenteren op InCoDa. Vanwege covid-19 is de beurs uitgesteld naar 12, 13 en 14 september, maar Zonnelux heeft genoeg inspiratie om te delen. Het beursteam van de Interieur Collectie Dagen sprak met Maurice van Bladel (directeur van Zonnelux Raamdecoratie BV) en Elke Verbruggen (marketing). 

We hadden natuurlijk liever live in Gorinchem jullie nieuwste collecties willen beleven, maar wat zijn jullie nieuwste producten op dit moment?
"Het geweven hout is onze nieuwste collectie. De geweven structuur van het product filtert het daglicht op een prachtige manier. De consument kan kiezen uit de fijne of grovere weving. De fijne weving (thin sticks) geven een transparante doorkijk en de grovere weving (flat sticks) in between. Geweven hout is bovendien leverbaar in een roll-up of vouwgordijn model. (...) Momenteel zijn we druk bezig met verschillende collecties. In 2021 kun je dus allerlei nieuws van Zonnelux verwachten!" 
 
Staat er ook iets moois gepland voor aankomende editie in september?
"Jazeker, in september zal er een compleet nieuw Zonnelux Home Motion-concept voor de raambekleding gelanceerd worden. Het gehele productassortiment wordt geleverd met geïntegreerde accumotoren, zelfs de Top Down Bottom Up Duette® gordijnen. Met de verschillende motoren kunnen we deze oplossing bieden bij grote afmetingen. Daarnaast zitten er in dit concept veel features die uniek zijn. Comfort, gebruikersgemak, veiligheid en design staan centraal in dit concept."
 
Wat is op dit moment echt dé eyecatcher van Zonnelux Raamdecoratie?
"Zonnelux heeft natuurlijk een breed assortiment aan producten, maar met de Piet Boon shutters onderscheiden we ons op de raamdecoratiemarkt. Samen met Studio Piet Boon hebben we een shutter ontworpen met rechthoekige lamellen en minimale afrondingen, in acht herkenbare Piet Boon kleuren. In dit kleurenpalet bieden we ook de Piet Boon jaloezieën aan. 
Leuk nieuws: we zitten weer met Studio Piet Boon om de tafel om de samenwerking verder uit te bouwen. Daarover snel meer!"

Welke trends en veranderingen voorzien jullie in de interieurbranche? Hoe gaat de woninginrichting er over 5 of 10 jaar uitzien? En welke kansen liggen hier?
"Internet is natuurlijk booming. Door de coronacrisis is er nog meer gedigitaliseerd. De kloof tussen internetaanbieders en traditionele retail zal groter worden in de toekomst. Als Zonnelux zijnde geloven we in de traditionele retail. Wij zien dat internet een grote rol speelt in het oriëntatieproces van de consument en genereren leads naar onze verkooppunten. Wij zetten dus vol in op het inspireren van de consument, maar geloven dat de daadwerkelijke verkoop plaatsvindt in de winkel. Het verschil tussen internetaanbieders en traditionele retail ligt niet alleen in kwaliteit, productafwerking en design, maar de producten worden ook steeds ‘smarter’. De gemotoriseerde raamdecoratie spelen hier een grote rol en dragen bij aan gebruikersgemak en comfort. Hier liggen voor Zonnelux en de traditionele retail samen grote kansen."

Lees hier het complete interview.

Publicatiedatum: