Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Euretco Wonen zet ondernemers centraal bij nieuwe strategie voor afdeling Woningtextiel

In de afgelopen weken heeft de afdeling Woningtextiel van Euretco Wonen hard gewerkt aan een herpositionering. De ondernemers hebben altijd centraal gestaan bij Euretco Wonen. Het afgelopen jaar zijn er eerste stappen gezet om de ondernemers als lokale helden te positioneren, door een private label collectie op naam van de ondernemer. De resultaten van deze nieuwe ingeslagen route heeft Euretco Wonen doen besluiten deze strategie nog verder uit te rollen in 2021. De ondernemers zullen zich intern verenigen onder: Het Woonstijlcollectief. In alle externe communicatie, richting consument, zal de naam van de winkel leidend zijn.



De gekozen strategie past perfect in de huidige markttrends. De consument koopt graag lokaal en gunt de plaatselijke ondernemer zijn omzet. Het vakmanschap, de persoonlijke benadering en het bekende gezicht in de winkel zorgen voor een winkelervaring die perfect aansluit op de behoefte van de consument op het gebied van woningtextiel

De marketingstrategie richt zich volledig op de consument in de directe omgeving van de ondernemer. Iedere ondernemer heeft zijn eigen branding en alle uitingen zullen onder eigen naam verspreid worden. Ook kiest iedere ondernemer zijn eigen marketing pakket. Vanuit Euretco Wonen is er gekeken naar de behoeften van de individuele ondernemers. De ondernemer zelf weet het beste wat goed voor hem en de regio waar ze opereren werkt. Natuurlijk ondersteunen wij vanuit Euretco Wonen wat de juiste combinatie is voor een ondernemer. Elke combinatie kan gemaakt worden: online, offline of omnichannel.

Ook online maakt de afdeling Woningtextiel van Euretco Wonen grote stappen. Naast de persoonlijke benadering in alle content die gemaakt wordt, is video ook steeds meer een vast onderdeel van de online strategie. Er is een mogelijkheid om op alle relevante kanalen voor woningtextiel aanwezig te zijn. Bovendien is er met de nieuwe strategie een mogelijkheid om directe leads in de winkel te krijgen via ons eigen leadplatform thuisinwoonstijlen.nl. Met deze 360 graden aanpak is Het Woonstijlcollectief klaar voor 2021.

Over Euretco Wonen
Euretco Wonen is een divisie van Euretco B.V. Euretco Wonen biedt haar leden verschillende samenwerkingsvormen, diensten en concepten aan. Concepten zoals: Topform, HONCK, Studio Relax, AGS, Slaapkenner en Woonstijlcollectief (voorheen Vivante en BINNEN).

Over Euretco B.V.
Euretco is de grootste retail-serviceorganisatie van Nederland. We werken samen met zo’n 1.500 ondernemers en franchisenemers. In totaal runnen zij bijna 2.200 winkels in de branches wonen, mode, sport, doe-het-zelf en media. Gezamenlijk exploiteren zij een consumentenomzet van € 2 miljard.
Onze kernactiviteiten zijn retailservices, franchise, groothandel en financiële dienstverlening aan zelfstandig ondernemers. Tot onze winkelformules en vloerconcepten behoren onder andere INTERSPORT, Runnersworld, The Athlete’s Foot, Hubo, Multimate, Decorette, Topform en Libris/Blz. Daarnaast beschikken we via onze fashiondivisie met onder meer Babyface, Marco Manzini, Born with Appetite en Inshape over internationale topmerken in het dames-, heren-, baby- en kinderkledingsegment.
Sinds 2015 is Euretco onderdeel van EK/servicegroup (EK), een Duitse internationale retail-serviceorganisatie met het hoofdkantoor in Bielefeld. EK/servicegroup heeft 3.800 aangesloten ondernemers in de non-foodsector. Haar activiteiten zijn onderverdeeld in Living, Comfort, Family en Fashion.

Meer informatie:
Euretco
www.euretco.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Instagram Facebook Rss Twitter LinkedIn

© Wonen360.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven