Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Auping genomineerd voor duurzame vakprijs

De jury van de Initiatief van het Jaar-verkiezing, onderdeel van de Sustainable Brand Index 2021, heeft Auping genomineerd voor de duurzame vakprijs ter ere van een initiatief binnen duurzame branding en communicatie.



Van de 41 initiatieven die onder de loep zijn genomen, zit het verhaal van 1,5 miljoen matrassen van Auping bij de laatste 6 genomineerden. De Initiatief van het Jaar juryprijs werd in 2014 geïntroduceerd in Zweden door SB Insight, het bedrijf achter de Sustainable Brand Index, Europa's grootste merkenonderzoek gericht op duurzaamheid en komt dit jaar voor de tweede keer naar Nederland.

Het verhaal van 1,5 miljoen matrassen
Deze campagne is bedoeld om bewustzijn te creëren rondom het enorme afvalprobleem dat ontstaat door afgedankte matrassen. Jaarlijks worden in Nederland 1,5 miljoen matrassen weggegooid. Veel van deze matrassen belanden uiteindelijk op de vuilstort of worden verbrand, wat grote gevolgen heeft voor het milieu. De campagne Het verhaal van 1,5 miljoen matrassen maakt consumenten hiervan bewust en daagt hen uit om bij de aanschaf van een matras na te denken over de impact op het milieu. Bekijk hier de campagne.

Over het Initiatief van het Jaar
Sinds 2014 kent Sustainable Brand Index een juryprijs toe genaamd Initiatief van het Jaar (Venture of the Year) - ter ere van een initiatief op het gebied van duurzame branding en communicatie. Het doel van deze prijs is om een initiatief onder de aandacht te brengen dat een positieve impact heeft op mens, maatschappij of milieu en dat kan worden gezien als een voorbeeld of inspiratie voor andere actoren op de markt. De juryprijs maakt deel uit van Sustainable Brand Index, Europa's grootste onafhankelijke onderzoek op het gebied van merken en duurzaamheid. De juryprijs wordt jaarlijks uitgereikt in Zweden (Årets Insats, sinds 2014), Noorwegen (Årets Bidrag, sinds 2020) en Nederland (Initiatief van het Jaar, sinds 2020).

Meer informatie:
Auping
www.auping.com 

Publicatiedatum: