Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Zet producten en hele collecties online binnen een paar minuten!'

Wist je dat het een content specialist lukt om zo’n 40 producten per dag toe te voegen aan een webshop? En dat het gemiddeld €20 per product kost? Met een simpele rekensom kan zo achterhaald worden hoeveel tijd en geld het heeft gekost om het huidige productaanbod van een webshop online te krijgen. In december 2020 lanceerde Decodata hun product: dé manier om 50% van tijd en kosten te besparen in het tijdrovend proces van producten en collecties toevoegen aan een webshop.

Hoe werkt dat? Decodata structureert productdata, zodat niet alleen het toevoegen van nieuwe producten maar ook product-updates een fluitje van een cent worden. Wanneer een retailer een nieuw merk mag gaan voeren in zijn of haar webshop, is dat in eerste instantie geweldig nieuws. Vervolgens begint het proces van één voor één de productspecificaties kopiëren en plakken, afmetingen overtypen en adviesprijzen opzoeken. Daar gaat veel tijd in zitten, en het is ook nog eens verwarrend. Want met het schakelen tussen PDF prijslijsten, aangeleverde Excels en informatie op websites van merken, blijft overzicht houden lastig.

De retailer zal al deze bestanden en bronnen zorgvuldig door moeten nemen en met de hand specificaties moeten kopiëren en plakken. Denk dan aan specificaties als “lengte, breedte, hoogte”, maar ook andere zaken als “designer, aanbevolen verkoopprijs en materialen”. Als retailer wil je de klant zoveel mogelijk correcte informatie aanbieden. Want betrouwbare specificaties zorgen er op den duur weer voor dat er minder retouren en klachten binnenkomen. Klanten kunnen dan echt vertrouwen op de producten en informatie die jij aanbiedt. Een mooi doel voor elke retailer!

Voor iedere retailer ziet een importsheet er anders uit. Verschil zit hem in kolomtitels en het gebruik van data, bijvoorbeeld centimeters of millimeters voor afmetingen. De software van Decodata zorgt ervoor dat zo’n gepersonaliseerd importsheet automatisch gevuld wordt met de gewenste data. Vervolgens kan de retailer de gevulde importsheet downloaden in het gewenste formaat.

Deze uploadt de retailer direct in het webshop systeem, waarna alle kolomtitels automatisch gematcht zullen worden. Zo staan dan volledige collecties van een merk in slechts een paar minuten online in jouw webshop, waar dat anders misschien weken zou duren. Dat noemen ze de Decodata magie!

Naar aanleiding van de marktontwikkelingen in het afgelopen jaar, is er veel veranderd voor verkopers van interieurproducten. Er wordt nu meer dan ooit nadruk gelegd op het belang van online zichtbaarheid en online verkopen. Hierbij is het wel van belang dat de producten die online aangeboden worden betrouwbaar zijn op het gebied van productinformatie. Het risico van handmatig kopiëren en plakken is dat er fouten gemaakt kunnen worden. Begrijpelijk, want waar mensen werken worden fouten gemaakt. Fouten die echter voorkomen kunnen worden door automatisering zijn onnodig, vindt Decodata.

Wil je weten hoeveel kosten en tijd jij kan besparen? Benieuwd naar de mogelijkheden? Wil je de Decodata magie met eigen ogen zien? Boek dan een gratis demo via de button op de Decodata website.

Publicatiedatum: