Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sagitta Tobé, Marketing & More Manager van Headlam:

'Leasen interieurproducten wordt populairder'

Headlam is al druk in de weer met producten die op InCoDa (in september) gelanceerd gaan worden. Het motto van de groothandel in raamdecoratie en vloerbedekkingen blijft Keep Moving!. "Wij zijn er namelijk van overtuigd dat meebewegen met alle ontwikkelingen die er plaatsvinden zeer belangrijk is", vertelt Sagitta Tobé (zie foto), Marketing & More Manager van Headlam, in een interview met de organisatie van InCoDa.



"De technologische ontwikkelingen op productniveau, zoals duurzaamheid, recycling, up-cycling, zullen vraagstukken als 'Wat is onze ecologische footprint?’ en ‘Hoe kunnen wij deze verbeteren?’ ons in 2021 steeds meer bezig gaan houden. Dit zal zeker ook zijn uitwerking hebben op onze collecties. Binnen welke productgroep dit zal zijn? Dat zal op InCoDa uitgebreid gepresenteerd worden", laat ze weten.

Wat zijn volgens jou de interieur- en kleurentrends van 2021/2022?
"Headlam volgt de trendwatchers op de voet, wij kijken vooruit. Re-Wild - waarbij de natuur de inspiratie is -  is een trend waarvan wij geloven dat deze zeker in het interieur niet zal ontbreken. Natuur is niet fris wit en glimmend, maar je ziet oneffenheden. Het is niet gepolijst, maar heeft een ruw randje. Materialen zoals hennep, sisal, linnen en hout in de puurste vorm kun je in 2021 niet meer omheen.
Zowel aan onze lifestyle-interior stoffencollectie als in de lijn interieurstoffen van het label Mart Visser zullen robuuste stoffen, grove weefsels in pure aardse tinten zeker niet ontbreken. Binnen onze vloerencollectie zullen ook de herkenbare punten als oneffenheden en matte uitstraling van deze trend terug te zien zijn. Met name binnen onze komende uitbreiding in de lifestyle-interior laminaatcollectie streven wij naar het behalen van het hoogst mogelijke in pure en natuurlijke uitstraling. Op het gebied van woninginrichting in het algemeen zullen de woontrends als oneffenheid terug zien in wilde materialen die een levendige uitstraling hebben en in de pure vorm gebruikt worden.

Welke veranderingen voorzien jullie in de interieurbranche? Hoe gaat de woninginrichting er over 5 of 10 jaar uitzien? En welke kansen liggen hier?
"De consument zal meer en meer zijn keuzes bewust maken. Het woningtekort, de woningprijzen, het milieu en de duurzaamheid zullen bijdrage in het zoeken naar oplossingen in de woonbranche. Men zal zich willen huisvesten op kleinere oppervlaktes en functioneler en duurzamer met de ruimtes om willen gaan. Het leasen van producten zal zich niet beperken tot alleen nog auto’s en fietsen, maar ook in de interieurbranche zal het leasen, beginnend met meubels, meer zijn opmars gaan krijgen. Men verwacht steeds meer “instant oplossingen” van hun woonwens digitaal in beeld te krijgen van de woninginrichter en over 10 jaar heeft de VR-Bril de functie van de showroom grotendeels overgenomen, maar zal de beleving van materialen zeer belangrijk blijven. Bij de keuze in productsoort zullen duurzaamheid en milieu belangrijke overwegingspunten zijn. De huidige opmars van de “recycle” producten zal tegen die tijd niet meer weg te denken zijn. Oud wordt weer nieuw. Zoals ik hierboven al vermeldde is meebewegen met alle ontwikkelingen die er plaats vinden zeer belangrijk, zowel op het vlak van productinnovatie als digitaal. Vooruit kijken en voor blijven op de vraag van retailer en consument. Het motto van Headlam is “Keep Moving”.
 
Lees hier het complete interview.