'Enorme druk op Belgische interieurbedrijven'

In België draaien heel wat interieurzaken op volle toeren. Dat levert de nodige problemen op. Twintig tot vijftig weken wachttijd voordat meubelen en dergelijke geleverd kunnen worden is geen uitzondering. Dat zet niet alleen extra druk bij toeleveranciers en fabrikanten, maar ook bij winkeliers en hun personeel. Dat schrijft Veerle Windels in een artikel op Meubihome.be. Zij had een interview met Pieter Sintobin, die samen met zijn echtgenote Top Interieur in Massenhoven runt. "De druk is enorm", vertelt hij.

"Onze mensen komen geregeld bij me langs. Ik begrijp dat de druk groot is en ik zeg dikwijls: wees blij dat je nog aan het werk bent. Je zal maar in de horeca aan de slag zijn, nietwaar?", zegt Pieter Sintobin, die voor zijn personeel een luisterend oor probeert te zijn.

Klanten blijven bellen waar hun bestellingen blijven, waardoor telefonistes overbelast zijn. "Voortdurend bellen om te vragen wanneer hun bestelling toekomt, terwijl we hen de timing heel duidelijk gemaakt hebben, het is niet simpel op te lossen", zegt hij tegen redactrice Veerle Windels van Meubihome.

Doordat beurzen niet doorgaan, probeert Top Interieur zoveel mogelijk collecties online te bekijken. "We hebben grote nood aan deftige configuratoren. Er zijn nauwelijks fabrikanten die daarin investeren terwijl het van cruciaal belang is", aldus Pieter Sintobin. 
Verder pleit hij voor wat rust in de collecties. Duurzamer dan ooit ontwikkelen en gewoon durven gaan voor minder.

Lees hier het complete artikel.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven