Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hans Declercq, Sales & Marketing Manager van YEPP:

"Later dit jaar lanceren we een eigen merk"

"De evolutie in bepaalde vloerproducten gaat zo hard, dat ik kan begrijpen dat het niet steeds makkelijk is om mee te kunnen met al die trends en nieuwe mogelijkheden", vertelt mede-eigenaar Hans Declercq, tevens sales & marketing manager van YEPP. Met hem spreken we vandaag (deel 1) en morgen (deel 2) over de interieurwereld in het algemeen en de vloerenwereld in het bijzonder "Het is deels ook onze taak om onze klanten hierin te begeleiden welk product voor hun cliënteel het meest geschikt is", geeft Hans aan. Tijdens het vraaggesprek komt hij nog met een interessant nieuwtje. Op het gebied van meerlaagse vloeren lanceert Yepp dit jaar een eigen merk.

Your Ecological Parquetry Partner (YEPP) is al meer dan 50 jaar actief in de vloerenbranche. Het Belgische B2B-bedrijf richt zich volledig op de productie en distributie van houten parketvloeren, parket, laminaat, vinyl en toebehoren. Vanuit Turnhout is het uitgegroeid tot één van de belangrijkste spelers op de Belgische parketmarkt. De combinatie van snelle levertijden, zelfs naar buurlanden als Nederland, met een zeer uitgebreid gamma vormt de sleutel tot het succes. Ook de technische en commerciële ondersteuning wordt door klanten gewaardeerd.
YEPP beschikt over meer dan 15.000m² overdekte opslagloodsen, die maken het mogelijk een zeer ruim aanbod in voorraad te houden. 

Hans Declercq is al vele jaren actief in de vloerenbranche. "Interieur heeft me steeds sterk aangesproken. Sfeerbeleving is een erg belangrijk onderdeel hiervan. Hoe groot of klein een woning ook is, met de juiste aankleding kan je van elk interieur een pareltje maken.  Vloeren zijn dan ook het decoratieve element bij uitstek in een ruimte.  Zij bepalen in de eerste plaats de uitstraling van je woning, en daarna bouw je hierop verder.
Ik ben dankzij een aangenaam toeval in de branche terecht gekomen als eerste job en het bleek dat ik me ook erg goed voelde bij dit type klant, de producten en leef- en zakenwereld er rond."

Waarop letten klanten, aannemers, schrijnwerkers, architecten, voorschrijvers enz. bij de aankoop van vloeren ?
Hans: "Ik denk dat de drie klantgroepen die je aanhaalt elk hun eigen insteek hebben en het bekijken vanuit een verschillend standpunt, wat ook logisch is.
Een eindconsument bekijkt een vloer in de eerste plaats vanuit een emotioneel standpunt, onafhankelijk van het product of merk, maar eerder als een liefde op het eerst zicht of niet. De professional zal het eerst bekijken van uit een prijs/kwaliteitsstandpunt. Is het commercieel verkoopbaar en zit mijn aankoopprijs en -marge wel goed?
De architect/voorschrijver zal op zijn beurt eerder gecharmeerd worden door al dan niet de esthetiek en de technische specificaties van het product (uitstraling, ecoverhaal, toepassingen etc.) en uiteraard de prijszetting van het product, afhankelijk van het type project (sleutel op de deur of high-end luxe woning bijvoorbeeld)."

Wat zijn belangrijke producten en decors binnen het YEPP verhaal?
"YEPP heeft in de loop der jaren een brede portfolio aan type vloeren en A-merken opgebouwd.  Van oorsprong uit zijn we echte 'hout-mensen' met onze eigen productie in massief parket, terras en gevelbekleding. De houtsoort die hier met kop en schouders boven uitsteekt is Europees eiken. Dankzij een uitstekende mix van aankoop grondstoffen en eigen productie zijn we hier erg flexibel in en hebben we een uitstekende reputatie opgebouwd. Het vloerensegment is een markt in beweging, waarbij we steeds hebben getracht de evolutie hierin van nabij te volgen en indien mogelijk in de kopgroep te rijden.

Naast de massieve vloeren zijn we ondertussen reeds vele jaren vertrouwd met de meerlaagse vloeren en dit in verschillende samenstellingen, afmetingen en houtsoorten. Dit jaar lanceren we dan ook ons eigen merk hierin: Grizzly Floors!

Wanneer we afwijken van het natuurlijke hout, komen we historisch gezien terecht bij de laminaatvloeren. Zij blijven nog steeds vele m² voor hun rekening nemen en daarom zijn we ook erg blij dat we hierin met het Duitse A-merk Parador een stevig aanbod kunnen bieden alsook vele nieuwe trends in producten (zoals Modular One) en uitstralingen.

Voor ons was waarschijnlijk de grootste stap, die naar de vinyl/LVT vloeren. Maar ik ben er ook van overtuigd dat indien we deze stap niet hadden gezet, onze marktpositie als bedrijf ook totaal anders was  geweest.  We hadden dit enorm groeiende segment in vloeren reeds opgemerkt in de buurlanden. De meeste nieuwigheden en mogelijkheden komen en blijven komen uit dit segment.  We zijn gestart met het merk mFLOR voor wat betreft de Dryback vinylvloeren. Hiermee kunnen we een mooi aanbod verzekeren.

Net zoals in het parketverhaal is hierin ook een meerlaags alternatief op de markt gekomen, COREtec. Dit innoverende nieuwe product en merk sloeg als een bom in op de Europese markt. YEPP was de eerste 'believer' van dit succesverhaal en ondertussen blijven ook de innovaties hierin aan een snel tempo komen.

Met deze hybride vloeren bieden we mogelijkheden en alternatieven aan op verschillende vlakken, zoals parket, keramische tegels enz. Fascinerend om deze evoluties van nabij te kunnen volgen en aan onze klanten te kunnen aanbieden."

Donderdag 18 februari verschijnt deel 2: "Visgraat is een stijger, maar in België loopt het niet zo’n vaart als in Nederland" 

Meer informatie:
YEPP NV
Zierenbosstraat 2B
2300 Turnhout
T +32 (0)14 422661
www.yepp.be 
sales@yepp.be