Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
''Ondanks de lockdown hebben we toch goede verkopen gedaan!''

Mervision Agency brengt Fins design naar de Benelux

Mervision Agency brengt Fins design naar de Benelux. Het agentschap van Mervi Leveelahti combineert diverse merken tot een diversiteit aan aanbod voor de retailer.  

Het begon met een vriendschapsdienst voor een vriendin van Mervi, vertelt ze in de prachtige showroom in de Van Nelle fabriek te Rotterdam. ''Een vriendin van me ging een paar maanden naar het buitenland en vroeg of ik haar bedrijf in die tijd wilde runnen. Zo gezegd zo gedaan. Uiteindelijk bleef diegene in het buitenland en heb ik de business overgenomen.'' Het eerste en tevens grootste merk van haar agency is Marimekko. Dit bedrijf viert ook dit jaar haar 70e jubileum. ''Regelmatig voeg ik merken toe die een synergie hebben met mijn portfolio om zo meer diversiteit te brengen naar mijn klanten.''


Mervi Leveelahti in haar showroom in de Van Nelle fabriek te Rotterdam.

Alle designs zijn afkomstig uit Finland, net als Mervi zelf. ''Alle merken komen uit mijn geboorteland. Het zijn labels die bij mijn DNA passen en die een aanvulling op elkaar vormen. Ook zijn ze verantwoord en ambachtelijk geproduceerd en ideaal voor retailers die bewust duurzame producten willen inkopen.

Mervision Agency heeft momenteel de volgende merken in haar portfolio: marimekko, Teemu Jarvi, BEdesign, Verso, Finarte, NIIMAAR en Malia.
''Fins design is puur en tijdloos. Het brengt schoonheid en vreugde in ons leven. Het is een ontwerp om de alledaagse momenten te vieren. Eeuwige momenten. Geïnspireerd door onze passie voor de natuur.''


Een blik op de collectie van marimekko.

Afgelopen jaar werd elke ondernemer geconfronteerd met de gevolgen van de aanhoudende coronacrisis. ''Vorig jaar was uiteindelijk veel beter dan verwacht,'' vertelt Mervi opgelucht. ''Het is leuk te zien dat iedereen creatiever wordt. Deze crisis heeft daarom ook iets goeds gebracht. Mensen gingen ook massaal in hun huis en inrichting investeren en dit resulteerde ook bij mijn agency in goede verkopen. De merken die ik voer hebben een vrolijke en positieve uitstraling en zijn zeker een aanvulling voor elk interieur.'' Wel heeft ze veel minder bezoekers kunnen verwelkomen in haar showroom in de Van Nelle fabriek.

De uitdaging die Mervi wel ervaart is dat de winkels nog steeds dicht zijn. ''Deze zijn toch de belangrijkste basis onder mijn agentschap. Een lichtpuntje is dat de consument nu wel mag afhalen. Wellicht brengt dit al wat beweging in de detailhandel. Er wordt gelukkig nog steeds wel veel online verkocht. Kleinere retailers spelen goed in op dit online koopgedrag. Dat vind ik slim. Het blijft wel de grootste uitdaging om de retailers overeind te houden de komende weken. We hopen allemaal dat die weer snel hun deuren mogen openen,'' besluit de Finse Mervi. 


Sneakpeak uit de Spring/Summer ’21 collectie van Marimekko.

Interesse om retailer te worden voor een van mijn merken?
Neem dan contact op:

Mervi Leveelahti
Tel: +31 655 788 518 
info@mervision.com
www.mervision.com