Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met General Manager van Headlam Nederland:

Erwin van Beek: "We streven er naar om de lat steeds weer een stukje hoger te leggen"

Als kleine jongen raakte Erwin van Beek, General Manager van Headlam Nederland,  gefascineerd door de vloerenindustrie. Zijn vader was beginjaren '70 werkzaam voor Heuga in Amersfoort. Op latere leeftijd spendeerde Erwin menig uurtje op de productielocatie in Scherpenzeel als vakantiewerker. "Die fascinatie is altijd gebleven, zeker voor de tapijttegel."

Jaren later was hij voor dezelfde fabrikant, alleen toen onder de naam Interface, werkzaam als Customer Support medewerker, later als Accountmanager voor Heuga Home Flooring. Uiteindelijk is Heuga Home Flooring opgegaan in het distributiemodel waarvan Tété, Dersimo en Lethem Vergeer onderdeel uitmaakten. "In oktober 2010 ben ik gestart als vertegenwoordiger bij Lethem Vergeer, en heb dit met volle tevredenheid gedaan tot december 2014. Vanaf dat moment ben ik gestart als Sales Manager Fabrics, een totaal andere tak van sport, maar het aansturen, begeleiden en ondersteunen van mensen is nu eenmaal iets wat mij erg goed ligt. Uiteindelijk zijn we nu aangekomen in eind 2020, en ben ik al ruim 1 jaar en 7 maanden werkzaam als General Manager voor Headlam in Zutphen. Overall gezien blijft het een branche die continu in ontwikkeling is, en ik ben samen met mijn collega’s een onderdeel hiervan."

Waar letten klanten van Headlam op bij de aankoop van vloeren?
"Het voornaamste in dit verhaal is dat we kwalitatief goede producten op de markt brengen, waarin voorop staat dat zowel dessin als kleur en toepassing een grote rol spelen. De laatste ontwikkeling in dit verhaal is duurzaamheid, oftewel sustainability, dit wordt een steeds belangrijker verhaal in onze branche."

Wat zijn belangrijke producten en decors binnen Headlam?
"Onze toeleveranciers staan niet stil. Zij voorzien ons telkens weer van de nieuwste ontwikkelingen en kwaliteiten, of we het nu hebben over Forbo, Interface, Gerflor of COREtec. We hebben de laatste jaren een enorme grote vraag naar PVC, hebben hier dan ook goed op ingespeeld door breed de markt in te gaan met een uitgebreide collectie, waar ook ons private label Lifestyle Interior een onderdeel van uit maakt. COREtec is de laatste jaren een partner geworden van omvang, en met dit partnership zien wij een enorme groei in de productgroep PVC. Zij spelen perfect in op de vraag vanuit de markt, maar lopen ook niet weg om het voortouw te nemen met noviteiten. Met name dit laatste hebben wij kunnen ervaren door de komst van de Herringbone."

Zijn consumentenbeurzen en vakbeurzen belangrijk voor de merken die Headlam verdeelt en zo ja waarom?
"Beurzen is in deze tijd zijn lastig. We hebben een roadshow en huisshow georganiseerd om de klanten op de hoogte te stellen van de innovaties. Events vinden wij belangrijk, wij zijn een servicegericht bedrijf en vinden klantenbinding erg belangrijk. Vorig jaar hebben wij een huisshow en een projectevent georganiseerd die zeer goed werden ontvangen door onze klanten."

Spelen vintage en visgraat een hoofdrol?
"Jazeker, en hier wordt veel aandacht aan besteed in woonprogramma’s en op social media. Alhoewel de Nederlandse consument te allen tijde wat voorzichtiger qua dessin of kleur is in zijn of haar keuze."

Is ecologisch tegenwoordig het grote goed?
"We kunnen er bijna niet omheen. Ook wij verdiepen ons samen met onze toeleveranciers steeds meer in deze materie. Dit wordt met het oog op de toekomst steeds belangrijker."

Wat vindt u van de huidige situatie in de vloerenwereld?
"We bevinden ons nu in een rare periode. Covid-19 heeft nagenoeg geen impact gehad op onze branche. Helaas worden andere branches, waaronder de horeca, wel hard geraakt. Uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat wij in onze branche hier iets van gaan merken!"

Wat zijn de producten van de toekomst?
"De laatste ontwikkeling binnen COREtec is het COREtec Stone programma, waar men de combinatie heeft tussen klik en keramiek. Steeds vaker zien we dat de consument kiest voor een klikproduct."

Wat is de toegevoegde waarde van Headlam voor de klanten? 
"We streven er naar om de lat steeds weer een stukje hoger te leggen. Hebben service en klantgerichtheid op nummer 1 staan. Wij sluiten onze ogen niet voor zaken die nog verbetering nodig hebben, en staan als team hiervoor open. Uiteindelijk draait het er om dat onze klanten worden ontzorgd."

Wat is de grootste uitdaging voor Headlam in de komende jaren?
"We hebben meerdere grote uitdagingen voor ons liggen, maar één daarvan zal zijn ons eigen vervoer. Onze infrastructuur is dusdanig ingericht in Nederland dat het dagelijkse fileleed ons soms begint op te breken. Daarvan zijn wij ons bewust. We zullen in de nabije toekomst hier zeker onze focus op leggen."

Meer informatie:
Headlam
www.headlam.nl