Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

OCCO zet flinke stappen: opening van zowel hoofdkantoor als showroom in Nederland

Afgelopen vier jaar heeft Paul Veetõusme in thuisland Estland met zijn designtool OCCO de markt veroverd. Dit wil hij nu ook gaan doen in Nederland. "In mei openen we het kantoor met showroom tegenover het Amstel Hotel in Amsterdam", vertelt Iela Chau, brandmanager voor Nederland. Met zijn applicatie kunnen interieurontwerpers en architecten ruimtes inrichten met de geïntegreerde (design)meubels. Na afloop komt er gelijk een offerte uit met daarop de toegepaste meubels.



Showroom

"In mei openen we onze showroom, althans dat is de planning. We zijn nu druk bezig met het ontwerp hiervan en het bepalen van een aanpak. Alle merken die in de tool staan kunnen we hier niet toelichten dus moeten we zorgvuldig gaan afwegen hoe we dit willen aanpakken." Iela staat er nu nog alleen voor maar om haar team in Nederland uit te breiden is ze hard op zoek naar twee nieuwe collega's. "In Estland hebben we 32 teamleden en ik sta er in Nederland voor alsnog alleen voor." Als het enigszins kan komt de oprichter van OCCO naar Amsterdam. "Hij gaat hier wonen samen met zijn vrouw en dochtertje", vertelt ze enthousiast. "Zo kunnen we samen een nog betere start maken met de tool in Nederland en een mooie bijkomstigheid is dat Paul helemaal verknocht is aan de Nederlandse hoofdstad."

"In de toekomst zijn willen we onze vleugels uitspreiden naar landen zoals België en Verenigd Koninkrijk. We willen dan van Amsterdam ook ons hoofdkantoor gaan maken. Maar dit zijn allemaal nog toekomstplannen", vertelt Iela.



500+ merken
"Meer dan vijfhonderd merken met haar meubels staan in de database in de designtool van OCCO. En dit breidt wekelijks nog verder uit. Inmiddels hebben we ook Nederlandse merken zoals Fest Amsterdam toegevoegd om zo meer aansluiting te vinden in Nederland. We willen nog meer merken van Hollandse bodem toevoegen aan onze tool. Bedrijven mogen ons dan ook altijd benaderen om in onze designtool te komen."

In de tool zitten van de (design)merken producten voorgeprogrammeerd die de architect/interieurontwerper zo kan gebruiken. "Doormiddel van inspiratie- of productfoto's van het merk zelf kan er gezocht worden in de database. Zo kan je sfeerfoto's omzetten in een eigen ontwerp."

Prijsraming
"Als de designer klaar is met het ontwerpen van de ruimte kan hij of zij op een knop klikken en ziet dan een prijsraming. Er hoeft dus geen eigen lijst van producten worden bijgehouden, dit doet het systeem voor je. Met de offerte/prijsraming kunnen zij dan naar de opdrachtgever gaan. Op deze manier kost het een hoop minder tijd en kunnen zij de kostbare tijd besteden aan de creativiteit", weet Paul te vertellen.



Service
"De tool is bedoelt als service en is dus ook ontworpen voor gemak. Gebruikers hoeven niet uren te zoeken naar hetgeen wat ze willen intekenen maar met een paar drukken op de knop verschijnt het product. Voor veel interieurdesigners en architecten bespaart dit een hoop tijd", besluit Iela.

Meer informatie:
OCCO
occo@occo.digital  
www.occo.digital